kom steeds in bios terecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik was de comp aan het herstellen met ME en na een herstart kwam hij spontaan in de bios terecht. Na esc enter gaat hij verder met copieren van bestanden.aanhet eind moet de comp herstarten en komt hij weer in de bios. Na esc enter herhaald het proces zich weer. Waar zit de fout? heb al fdisk /mbr geprobeerd zonder resultaat.
de comp is een Packerd bell Imedia 1000mhz

Erik

Meestal is het zo, dat dan het batterijtje van je moederbord leeg is. Je wordt dan automatisch naar de bios gestuurd om diverse instelling (o.a. tijd/datum) goed te zetten.
Controleer dit eens, tijd controleren/ goed zetten, pc uitzetten, tijd/datum opnieuw controleren.

Ik heb je raad opgevolgd, maar de tijd in de bios stond al goed. Dus ik denk dat het niet aan de batterij ligt.

Erik

Eerst batterij eruit halen, bios leeg laten lopen ( niet te letterlijk nemen hé:p )

Na een kwartiertje weer terug plaatsen, en DAN de tijd etc etc weer goed zetten.

Zoniet, dan heb je een ander probleem.

Ik heb de batterij eruit gehad en de bios leeg laten lopen en na een kwartier de batterij teruggestopt, tijd bijgezet enz.
Als ik start stop ik nog steeds in de bios, maar ik kan nu verder gaan naar windows ME. Ik heb nu geformateerd en het systeem er opnieuw opgezet. Elke start begint met de bios. De computer start door na esc enter.
Zou de fout in de boot sector zitten? Virus? Hoe krijg ik dat weer goed.

Erik

Geeft 'tie nog foutmeldingen tijdens het opstarten? Heb toch het vermoeden dat het een foute bios instelling is of kapotte hardware.

bij het opstarten komt hij in de bios, daar doe ik escape en enter dangaat de computer gewoon door naar het systeem. Er zijn geen fout meldingen.
Nu ik hem zover heb, heb ik de schijf ook laten controleren,omdat hij voor het formateren nogal wat fouten aan gaf. Op de schijf zijn geen fouten gevonden.
´k heb ook een mailtje naar Packerd Bell gestuurd, die konden het probleem ook niet via email oplossen.
Ik moest maar even bellen. Dat ga ik straks doen

Erik

Packerd bell adviseerde mij de bios te flashen, nadat we wat wijzigingen hadden aangebracht die niet werkten. Na het flashen werkte de comp nog niet goed.
Deze comp bleek geklokt te zijn. Na hem weer in orginele staat te hebben gebracht werkt alles weer prima.
TOCH BEDANKT VOOR JULLIE HULP.

Erik

Dus toch een hardware fout, c.q. foute biosinstelling.
Maar gelukkig werkt alles nu weer naar behoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan