kom windows xp niet meer in

Status
Niet open voor verdere reacties.

netty

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2003
Berichten
23
Ik ben waarschijnlijk stom geweest. Ik wilde het inlogscherm bij het opstarten van windows xp niet meer hebben en dacht op jullie site de oplossing gevonden te hebben: start, uitvoeren, en 'control userpasswords2' intypen. Toen ik weer wilde opstarten flitste het inlogscherm in een seconde voorbij en blijft het scherm stilstaan bij de boodschap 'windows is bezig met opstarten'. Ik heb de computer opnieuw aangezet en heb constant op enter gedrukt. Toen kwam ik er weer in. Een tweede keer moest ik precies hetzelfde doen. Weet iemand raad? Netty
 
er zijn vast ook wel heel technische oplossingen, maar een heel simpele is "systeemherstel" uitvoeren naar een tijdstip VOOR je ging klungelen.

Als je niet weet hoe dat werkt, dan geef maar een "gil".
 
Deze computer, configuratiescherm, prestaties en onderhoud, systeemherstel en dan het bolletje "een eerdere status...", volgende en dan

kies in het agendaatje een datum van VOOR de verandering en kies vervolgens voor herstellen......
 
enne, uit nieuwsgierigheid nog een vraagje :

"Heb je in je geboortejaar de laatste 2 cijfers soms verwisseld"?
 
ik kan het niet vinden. ik heb in het configuratiescherm geen 'prestaties en onderhoud'.
en het gekke is, ik had helemaal geen password, maar wel dat inlogscherm en kon er met enter inkomen.
 
Pasja, dank je wel, maar ik heb een andere weergave. Ik heb wel systeem en systeembeheer. Is het een van die twee?
 
wat ook zou kunnen is dat je het configuratiescherm in de "klassieke weergave" hebt staan. Als dat het geval is kijk dan in de bijlage hieronder.

(Wil je het veranderen naar de XP stijl, dan moet je kiezen voor "categorie weergave".)

Zie de bijlage hoe je in systeemherstel komt wanneer "klassieke weegrave" staat ingesteld.

Suc6 !
 

Bijlagen

  • screendump-2.jpg
    screendump-2.jpg
    64 KB · Weergaven: 35
oeps,

ik heb "gelogen", via screendump-2 kom je er dus niet.

Een momentje ik moet even kijken waar systeemherstel in de klassieke weergave zit. Mijn vorige bericht dus svp als "niet geschreven" beschouwen. :eek:
 
Geplaatst door netty
Pasja, dank je wel, maar ik heb een andere weergave. Ik heb wel systeem en systeembeheer. Is het een van die twee?


systeem dus
 
Zo dan...
"START" "Alle Programma's" "Buro Accesoires" "Systeemwerkset" en dan naar "systeemherstel"
 
komisch, ik dacht het even snel te kunnen vinden, maar NIET dus.

Schakel anders even (tijdelijk) over naar categorieweergave binnen configuratiescherm (links boven in)
 
ik heb het gevonden. ik was er al eerder beland, maar er staat geen optie om een bolletje te zetten bij 'eerdere status'. alleen een mogelijkheid om Systeemherstel uit te schakelen.
(sorry, had de rest nog niet gelezen; kan vervallen!)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door netty
ik heb het gevonden. ik was er al eerder beland, maar er staat geen optie om een bolletje te zetten bij 'eerdere status'. alleen een mogelijkheid om Systeemherstel uit te schakelen.



Ook als je via start, programma's, buro accecoires, systeemwerkset, systeemherstel gaat??
 
Pasja, je bent een held! Alles is weer hersteld. Het was even zoeken naar het juiste venster. Heel hartelijk bedankt!
Nog even: krijg je dit inlogscherm altijd, ook al hoef je geen password in te voeren?
Bedankt he, Netty
 
ok,
mooi dat het weer werkt.

M.b.t. je vraag over dat inlogscherm moet ik je een antwoord schuldig blijven.
 
de verlossende tweak! je gaat naar
start/run uitvoeren <regedit>: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon"
en daar maak je een nieuwe "REG_SZ Sleutel" < nieuwe tekenreekswaarde aan. die noem je "AutoAdminLogon". Daarna klik je er dubbel op, en verander je de waarde van 0 naar 1 . en je inlog is verdwenen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan