Komen niet op internet via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Het wil maar niet lukken met het aansluiten van een D-link DI-604 router.

Ik heb het helemaal via de gebruiksaanwijzing gedaan (denk ik) maar zodra we dan op internet willen krijgen we geen contact.

Het betreft hier Windows XP
De firewall staat uit
Ik heb gekozen voor Dynamic IP-adres
We internetten via Chello

Wie kan ons helpen want we worden er gek van :evil:

Jacco
 
Eerst Dynamic ipadres instellen daarna
Hostname ( Computernaam / Client ID van Chello) invullen.
MAC adres klonen en dat moet genoeg zijn.
Alle pc's even opnieuw opstarten.
Daarna zou die het moeten doen.

Alles werkt wel rechtstreeks op de modem?
 
Laatst bewerkt:
Na in het menu van de router: Select Internet Connectiontype (WAN) waar je dus Dynamic IP-adres hebt aan gevinkt klik je op Next dan kom je in het menu ;
Set Dynamic IP-adres daar vul je de Host Name in en kloon je het Mac adres dan op next klikken volgende scherm ( set static ipadres) niets invullen weer op next
volgen de scherm Set PPPoP niets invullen weer op next daarna krijg je scherm setup compleet hier moet je op Restart klikken en klaar ben je voor de zekerheid pc's opnieuw opstarten.

Succes
 
Set Dynamic IP-adres daar vul je de Host Name in

Daar zet het installatie programma zelf al chello.nl neer (klopt dat ???)

Verder heb ik alle stappen precies zo gevolgd zoals je opgeeft maar ........ noppo

:evil:
 
Hoef je bij chello geen inlock name op computernaam te gebruiken om op internet te komen zoals bij home
 
Hoef je bij chello geen inlock name op computernaam te gebruiken om op internet te komen zoals bij home

Die moet ik dan toch ergens tijdens het installatie proces vermelden ?
 
Even opnieuw volgens de site van chello kun je het vak waar je Host Name in moet vullen geheel leeg laten.
 
ik zal nu naar mijn vriend rijden om te kijken of het dan zo wel wil lukken, maar wat zou het anders nog kunnen zijn ?

jacco
 
Vermeodelijk toch de instellingen van je router er staat iets niet goed.
 
Andere vraag:

Als ik alle kabels heb aangesloten dan kan ik via:

http://192.168.0.1 wel bij de instellingen van de router (zonder dat de cd-rom in de computer zit. Betekent dit dat ik dan wel op de router zit.

Als ik n.l. bij apparaatbeheer kijk dan zie ik de router er niet tussen staan. En als ik bij de instellingen van de lan-verbinding kijk zie ik bij "verbindingen maken via" daar niet de router staan.

Zit hem daar dan niet de fout.
 
http://192.168.0.1 wel bij de instellingen van de router (zonder dat de cd-rom in de computer zit. Betekent dit dat ik dan wel op de router zit.

Ja als je het bovenstaande adres intikt zit je in de router en deze staat neit bij lanverbindingen daar staan je netwerkkaarten. De router staat ook niet in apparaat beheer.

Je hoeft normaal allen de router in te stellen en dan moet die het doen en op je pc's onder Internet protocol tcp/icp
 

Bijlagen

  • instellingen.gif
    instellingen.gif
    59,7 KB · Weergaven: 30
Router hoet je niet instellen bij internet protocol alleen
Internet protocol alleen aut. een ip adres laten toe
wijzen.

En de rest meot je in de router configureren zoals eerder beschreven.

Maar dote internet wel als je de pc rechtstreeks op de modem aangesloten is?
Als dat zo is zit het dus in de router.
 
Maar dote internet wel als je de pc rechtstreeks op de modem aangesloten is?

Ja, dan werkt het wel. En er hangt nog een andere computer aan de router en die twee computers kunnen elkaar ook zien.

Ik dat het probleem in het MAC-adres zit. Ik heb al verschillende nummers gebruikt maar geen van alle werken.

Ik heb ook de mogelijkheid om het MAC-adres te kopieëren maar ook dat werkt niet.

ik weet het even niet meer .........

Jacco
 
Als de twee computers elkaar zien dan zit het toch in de in steling van je router.
En het mac adres moet je gewoon moeten kunnen klonen dus niet in voeren.
Ik zal alles nog een keer staps gewijs hehalen voor het installeren van de router.
Maar controleer eerst of op de onderkant van je modem ook een mac adres staat die je in de router in moet voeren. Zou naast het serie nummer moeten staan twaalf tallige code nummer.
Normaal is dat niet nodig maar je kunt het proberen als onderstaande niet lukt.

Installatie router:
inloggen via explorer: adres: http://192.168.0.1

Daarna kom je in inlog scherm waarin je alleen bij
User Name: Admin in vuld - klik op OK

Daarna krijg je Setup Wizard - Klik op Run Wizard

Daarna krijg je DI-604 Setup Wizard- Klik op Next

Daarna krijg je DI-604 Setup Wizard Set Password (kun je een nieuw password in voeren maar hoeft niet)
- Klik op Next

Daarna krijg je DI-604 Setup Wizard Choose your time zone - voer hier tijd zone in europeese tijd of iets dergelijks- Klik op Next

Daarna krijg je DI-604 Setup Wizard Select Internet Connectiontype (WAN) waar je dus Dynamic IP-adres aanvinkt -Klik op Next;

Daarna krijg je DI-604 Setup Wizard Set Dynamic IP-adres daar vul je de Host Name ( ALS DIT CHELLO IS VUL JE DIT IN) en kloon je het Mac adres - Klik op Next

Daarna krijg je DI-604 Setup Wizard ( set static ipadres) niets invullen weer op next .

Daarna krijg je DI-604 Setup Wizard Set PPPoP niets invullen - Klik op Next

Daarna krijg je scherm setup compleet hier moet je op Restart klikken en klaar ben je voor de zekerheid pc's opnieuw opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan