• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Komen nummers vaker voor in een lijst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cynthia636

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2010
Hallo,

Ik ben bezig met een onderzoek en hiervoor heb ik bloed van pati�nten onderzocht. Elk bloedmonster heeft zijn eigen nummer en als een pati�nt 2 (of meer) keer bloed heeft laten afnemen heb ik dus meerdere buizen van 1 pati�nt. Daarom wil ik graag in de lijst controleren of 1 pati�nt(nummer) vaker voor komt..

Ik heb geprobeerd om de lijst te sorteren op pati�nt nummer, maar dan neemt hij niet alle kolommen mee.. en om nou voor elk pati�nt nummer een apart zoek iets te maken is ook een beetje veel werk..

Ook wil ik graag alle pati�nten in leeftijdscategori�n indelen (gewoon hoeveel pati�nten <10, 10-20, etc..). Ik heb geboorte data.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg uitgelegd heb, bij voorbaat dank!

m.v.g. Cynthia

(ik ben vergeten te kijken of email notificaties aan stonden.. nu wel ;))

hoi Cynthia

om te sorteren moet je het gebied dat gesorteerd moet worden selecteren
daarna in menu "data" sorteren.... kiezen
de rest wijst zich zelf

groet sylvester

Mogelijk ter aanvulling / scherpstelling van hetgeen Sylvester terecht als oplossing noemt:

jouw selectie was te krap. Als jij bijvoorbeeld 5 kolommen hebt met gegevens A tot en met E en je hebt tientallen regels (patiënten) dan idd. wordt als jij alleen kolom A selecteert, de rest van de kolommen niet 'meegenomen' tijdens het sorteren.

Als jouw gehele werkblad gevuld is met gevens : Kolommen A t/m E en regels 1 t/m 100 dan moet je voor het kunnen sorteren éérst met de muis cel A1 t/m E100 selecteren en vervolgens doen wat Sylvester hierboven schrijft : .... sorteren.

Pas daarbij even op dat je goed kijkt naar de extra informatie die het sorteerschermpje aan je geeft / vraagt. Er wordt naemlijk gevraagd of de eerste rij van je selectie kolomnamen bevat. Als je dus het gbied vanaf A1 tot en met E100 selecteert, dan luidt het antwoord op die vraag "Ja'". Selecteer je A2 tot en met E100 dan luidt het antwoord op die vraag "Nee".

Als je alle cellen van je werkblad selecteert, worden tijdens het sorteren netjes alle gegevens op 1 rij bij elkaar gehouden. Je kunt zo vervolgens achtereenvolgens op patiëntnaam / nummer sorteren en daarna in één en dezelfde sorteeractie op leeftijd etc. etc. sorteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan