komma gescheiden string inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

asmeets

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Hallo allemaal,

Ik wil een komma gescheiden string inlezen, om de vershillende waarden tussen de komma's te kunnen verwerken. Ik had de split functie al gevonden, maar die lijkt niet te werken in combinatie met Office 97 (Ja, het wordt nog gebruikt).

Ook spelen met arrays in combinatie met Ubound lijkt niet te werken. Heeft iemand een een stukje voorbeeldcode voor mij?

Ad

Ad,

Code:
     If objFSO.FileExists("Bestandslokatie") = True Then
        Open "Bestandslokatie" For Input As #1
            While Not EOF(1)
                Input #1, Dummy1, Dummy2, .....
            Wend
        Close #1
    End If

Tekst gescheiden door "," Elke regel is een nieuwe Input.

ter verduidelijking

Hallo,

Ik ben wellicht niet helemaal duidelijk geweest. Bij deze waag ik een proging om het te verbeteren:

Ik heb een variabele nr_defects
Deze is gevuld met een komma gescheiden string met nummers (bijvoorbeeld "1,2,34,50") die een voor een verwerkt moeten worden. Ik wil deze variabele eigenlijk omzetten naar een array. In de modernere versie van Office werkt de split functie naar tevredenheid. In office 97 doet deze het dus niet.

Heeft iemand een stuk voorbeeldcode waarmee ik dit probleem kan tackelen?

bvd,

Ad

Helaas kan ik je hier verder niet mee helpen. Versie 97 heb ik niet meer eschikbaar omm iets te proberen.

Je zou zelf een split functie kunnen maken die dan uiteraard een andere naam moet hebben.
In die functie kijk je naar de locatie van de eerste komma en zonder je telkens het deel links van de komma af naar een array dmv de Left functie. Vervolgens verwijder je het linkse deel van de string tot en met de eerste komma. Daarvoor gebruik je de Right functie. Stop dat geheel in een lus tot je geen komma meer kan vinden en je bent klaar.

Ik heb ook geen O97 bij de hand, dus kan het niet even inrammen en uittesten...

P.S. Maak het geheel met parameters zodat je de functie ook met andere scheidingstekens kan gebruiken.

Laatst bewerkt:
Opgelost

In een loop de volgende bewerking uitvoeren

M.b.v. left alles voor de eerste komma inlezen en in de array plaatsen.
Vervolgens met right alles achter de eerste komma inlezen en gebruiken voor verdere verwerking.
Hierna de inhoud van de array een voor een verwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan