komma i.p.v. punt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Als ik de punt intik op het numeriek deel van mijn toetsenbord dan krijg ik een komma i.p.v. een punt. Hoe kan ik dat veranderen?

Dan heb je waarschijnlijk de taalinstelling voor het toetsenbord op Nederlands staan.

Zet deze terug op VS (International ), en het probleem zou opgelost moeten zijn.

taalbalk.jpg

taalbalk.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb alleen de keuze tussen Nederlands (België) en Engels (Verenigde Staten) maar als ik dat tweede aanvink is mijn probleem wel opgelost maar krijg ik een qwertytoestenbord en dat is uiteraard niet de bedoeling. Waar vind ik de instelling VS (internationaal)? Heb gezocht via Configuratiescherm - Land en taal - Notaties maar daar zijn veeeeeel landen te vinden maar spijtig genoeg geen VS.

In de lijst met Engels staat bij mij wel de VS Internationaal

Hier ben ik gekomen door rechts-klikken op de taalbalk, dan instellingen,
vervolgens in de lijst klikken op toevoegen

vs-int2.jpg

vs-int.jpg

Wellicht doe ik ergens iets verkeerd! Telkens ik iets selecteer met "Verenigde Staten" krijg ik een Querty-toetsenbord, ook bij het precies navolgen van uw voorbeeld. :evil:

Mijn PC staat ingesteld op Nederlands (België) via "configuratie scherm" en daar "landinstellingen". en alles werkt juist. Kan dat ook bij jou ? En vooral : werkt het dan ?

Groetjes
Ivo

Misschien ter verduidelijking zeggen dat ik werk met Windows 7 Home Premium. Via Configuratiescherm - Land en taal is op het tabblad "Notaties": "Nederlands (België)" ingesteld. Op het tabblad "Locatie" staat als "huidige locatie" "België". Op het tabblad "Toetsenborden en talen" staat als Standaardtaal "Nederlands (België) - Belgisch punt" en op "Geïnstalleerde services" staat "Nederlands (België) - Toetsenbord "Belgisch (punt)". En toch blijft in Writer het probleem van de komma i.p.v. een punt bestaan, in Word echter is dat nooit een probleem geweest en is een punt een punt. Raar, raar, raar.

Proberen ?

Ik zou eens proberen in writer zelf : onder "Extra" de "opties" aan te klikken en daar, onder "Taalinstellingen" te kiezen voor "Talen".

Hier stel ik in :
gebruikersinterface : Nederlands
lokale instelling : "Nederlands (België)"
en decimaal scheidingsteken "afgevinkt".
Bij Westers opnieuw "Nederlands (België)"

Helpt u dat ?

Groetjes
Ivo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan