• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

komma vervangen in dubbelepunt

• Onderwerp starter Onderwerp starter kabus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kabus

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Hallo,

In kolom a heb ik b.v.

1,5 en dat wil ik vervangen voor 1:50
1 en dat wil ik vervangen voor 1:00
2,5 en dat wil ik vervangen voor 2:50

Als ik dit probeer te wijzigen via bestand vervangen, dan kan ik de komma op geen enkel manier vinden.
Hoe kan ik dit het beste wijzigen? Ik heb al iets geprobeerd met de =search formule echter heeft dat niet geholpen.

WIe kan mij hierbij helpen?

ALvast bedankt

greets :thumb:

Laatst bewerkt:
ik hoop dat ik je goed begrijp........;)

als je in celeigenschappen invult 2 decimalen, gebeurt er precies wat jij wilt....

Ik weet niet waar je zoek en vervang hebt gezocht, maar normaal gesproken kun je die het makelijkste (binnen een applicatie) starten met de toetsen combinatie [Ctrl]+[F] (van Find.
Hier gaat dat echer niet werken.
Waarden met een : ziet excel als tijd, met een , als getal.
Echter excel slaat tijd ook op als getal, laat dit 'getal' echter als tijd zien als je de celeigenschappen goed hebt ingesteld.
N.b. als je een : gebruikt 'snapt' excel direct dat het om een tijd gaat en past de celeigenschappen uit zich zelf aan.

Vraag, bedoel je ook tijden als je 1:50 schrijft of is dit eigenlijk tekst? (dus 1:50 uur of "1:50").

ik hoop dat ik je goed begrijp........;)

als je in celeigenschappen invult 2 decimalen, gebeurt er precies wat jij wilt....

het is allemaal heel vaag, ik begrijp het zelf ff niet meer :o

het zijn doorlooptijden

met b.v. 72,7 uur moet omgerekend worden naar uren:minuten. alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen.

greets

Ik weet niet waar je zoek en vervang hebt gezocht, maar normaal gesproken kun je die het makelijkste (binnen een applicatie) starten met de toetsen combinatie [Ctrl]+[F] (van Find.
Hier gaat dat echer niet werken.
Waarden met een : ziet excel als tijd, met een , als getal.
Echter excel slaat tijd ook op als getal, laat dit 'getal' echter als tijd zien als je de celeigenschappen goed hebt ingesteld.
N.b. als je een : gebruikt 'snapt' excel direct dat het om een tijd gaat en past de celeigenschappen uit zich zelf aan.

Vraag, bedoel je ook tijden als je 1:50 schrijft of is dit eigenlijk tekst? (dus 1:50 uur of "1:50").

ik bedoel dus tijden

doorlooptijd van 101,5

wat ik eigenlijk wil bereken is hoelang iets open staat:

v.b.

update ontvangen op 9-10-2006 22:21:44

nou wil ik dus weten welke dag iets is aangemeld

105,5 uur omzetten in uur:min en dat - 09-10-2006 22:21:44 = dag uur:min:sec

maar er staat ook b.v. 43,7 en ik weet dus niet hoe ik dit omzet in tijd wordt dit dan 44:10 ofzo?

Laatst bewerkt:
Oke,

Had net een mooie formule klaar (maakt er tekst van)
=TEKST(GEHEEL(A1;0);0)&":"&ALS(LENGTE(DEEL(A1;VIND.SPEC(",";A1;1);100))<=2;RECHTS(A1;1)&"0";RECHTS(A1;2))
(zet bv in cel B1).

Lees nu even je reactie door...

Decimale tijden.

43,7 zou ik lezen als 43 uur en 7/10 van een uur, dus 42 minuten (1 tiende is 6 minuten).
Ga je daar mee accoord?

In excel staat 1 dag gelijk aan de waarde 1.
Als ik jou getal deel door 24 krijg ik een excel waarde voor je dagen en tijd.
Als ik vervolgens de celeigenschappen aanpas naar: dd "dag(en)" uu:mm "uur" krijg ik bij een waarde 43,7 => 01 dag(en) 19:42 uur.

Zie bijlage voor beide oplossingen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Decimale tijden.

43,7 zou ik lezen als 43 uur en 7/10 van een uur, dus 42 (1 tiende is 6 minuten).
Ga je daar mee accoord?

Oja, nu begrijp ik het. accoord :)

maar nu is de vraag hoe zet ik dan dan om?

Zie eerder bericht, net aangepast.

Nu het verschil nog... zie bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zie eerder bericht, net aangepast.

Nu het verschil nog... zie bijlage

Hallo, ik had nog een vraag.
als er een waarde van 70,52 of 52,70 invullen neem hij dit over.
is het mogelijk om in de formule te verwerken dat als de waardes hierboven ingegeven worden, hij er 1:10:52 en 53:10 van maakt?\

mvg Rik Ottenheijm

@Rik230592 Dit topic is gedateert, m.a.w. de op Helpmij geldende THT (Tenminste Houdbaar Tot) regel is overschreden. Die regel luid: topics
ouder dan drie maanden mogen met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken) Bovendien breek je in in iemand anders zijn vraag hetgeen niet is toegestaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan