• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kommagetal omzetten naar getal met punt als scheidingsteken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Beste,

stel ik heb een berekening waar een komma getal uitkomt. Standaard is natuurlijk de gewone komma hier het scheidingsteken voor. Nu wil ik gegevens kopieren maar daarvoor moeten de getallen gescheiden zijn met een punt ipv een komma.

Kan ik dit op een of andere manier omzetten in excel?

bedankt
mvg

DB

Beste,

stel ik heb een berekening waar een komma getal uitkomt. Standaard is natuurlijk de gewone komma hier het scheidingsteken voor. Nu wil ik gegevens kopieren maar daarvoor moeten de getallen gescheiden zijn met een punt ipv een komma.

Kan ik dit op een of andere manier omzetten in excel?

bedankt
mvg

DB

CTRL-H (zoeken en vervangen).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo

probeer is replace ?

ctrl+H en dan "," verangen door "."
replace all werkt niet ?

kan zijn dat hij het niet pikt omdat de cel eigenschappen op number staan en daar dan scheidingsteken "," is ...

Gr Tom

hoi Alvast bedankt,

maar als ik ctrl H gebruik gaat hij van alles in mijn blad de komma's vervangen, en worden er dus berekeninge onklaar gemaakt.

kan ik dit niet om laten zetten van bijvoorbeeld alleen 1 kolom??

Nu krijg ik overal hekjes omdat de rekengetallen natuurlijk een punt krijgen en er dus niet meer mee gerekend kan worden.

???

Hey

als je eerst de cellen selecteert waarin je de veranderingen wilt gaan toepassen
dan veranderd excel alleen de gecelecteerde cellen

Gr Tom

Hoi,

Als ik de cellen selecteer, gen dan Ctrl H doe, zegt hij:

Er zijn geen overeenkomende gegevens gevonde om te vervangen

Terwijl er wel degelijk komma's staan :S

Hoi,

Als ik de cellen selecteer, gen dan Ctrl H doe, zegt hij:

Er zijn geen overeenkomende gegevens gevonde om te vervangen

Terwijl er wel degelijk komma's staan :S

Kan je een voorbeeldbestandje sturen met enkele (fictieve) getallen zodat we kunnen zien wat er misgaat.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

In kolom E staan formules en geen waardes.
Als je de uitkomsten met Waarden plakken in een andere kolom kopieert werkt vervangen wel.
Succes,
Ton

Laatst bewerkt:
Maar dat doet hij alleen als ik naar een ander blad kopieer, anders neemt hij nog steeds de niet geselcteerde waarden mee.

En van een aantal waarden maakt hij rare E notatie getallen

zie bestand blad 7

Bijlagen

Maar dat doet hij alleen als ik naar een ander blad kopieer, anders neemt hij nog steeds de niet geselcteerde waarden mee.

En van een aantal waarden maakt hij rare E notatie getallen

zie bestand blad 7

Volgens mij is dit de simpelste oplossing
Code:
=SUBSTITUEREN(B5*C5;",";".")

Hierdoor wordt direct de "," vervangen door een ".".

Succes

Wim

Nog even een toevoeging.....

Als ik gebruik maak van het SUBSTITUEREN veranderd hij prima mijn komma getallen, alleen rond hij nu mijn getallen niet meer af op een x-aantal decimalen.

Nu krijg ik erg lange getallen, wat niet handig is.

Kan ik daar nog iets aan veranderen?

bedankt

mvg

Nog even een toevoeging.....

Als ik gebruik maak van het SUBSTITUEREN veranderd hij prima mijn komma getallen, alleen rond hij nu mijn getallen niet meer af op een x-aantal decimalen.

Nu krijg ik erg lange getallen, wat niet handig is.

Kan ik daar nog iets aan veranderen?

bedankt

mvg

Afronden op 3 decimalen.
Code:
=SUBSTITUEREN(AFRONDEN(B5*C5;3);",";".")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan