• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kommascheiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
ik wil afschriften van de ing bank downloaden en laden in Excel. Nu heb ik gekozen voor kommascheiding. Maar nu krijg ik alle mutaties iedere keer op een rij en dus niet in kolommen. Ze worden wel gescheiden met ","
Nu heb ik met ING gebeld en zij hebben wel een oplossing voor Excel 7 maar ze weten niet hoe het in Excel 2003 gaat. Weet iemand een oplossing?

p.s. in Excel 7 gaat het als volgt:
A kolom selecteren, dan tabblad Gegevens kiezen, kolom, gescheiden enz., volgende, bij komma vinkje weghalen.

groetjes
Juul

Hoi,
nu krijg ik alle mutaties iedere keer op een rij en dus niet in kolommen
Ik heb geen idee wat je binnenkrijgt via ING of wat het bestandstype is maar volgens bovenstaande quote werkt transponeren niet voor U?
Post anders eens een vbtje zonder gevoelige informatie.
Groet

Juul,

Ik gebruik onderstaande code voor de splitsing van ING:
Code:
Sub splitsen_ing()

Application.ScreenUpdating = False
    Columns("A:A").TextToColumns Destination:=Range("A1"), DataType:=xlDelimited, _
        TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=False, _
        Semicolon:=False, Comma:=True, Space:=False, Other:=False, FieldInfo _
        :=Array(Array(1, 4), Array(2, 1), Array(3, 1), Array(4, 1), Array(5, 1), Array(6, 1), _
        Array(7, 1), Array(8, 1), Array(9, 1)), TrailingMinusNumbers:=True
    Columns("A:A").EntireColumn.AutoFit
    Columns("B:B").EntireColumn.AutoFit
    Columns("C:C").EntireColumn.Hidden = True
    Columns("D:D").EntireColumn.AutoFit
    Columns("E:E").EntireColumn.Hidden = True
    Columns("F:F").EntireColumn.AutoFit
    Columns("H:I").Insert Shift:=xlToRight, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
    Range("H1").FormulaR1C1 = "Bedrag"
    Range("H2").FormulaR1C1 = _
        "=IF(ISBLANK(RC[-2]),"""",IF(RC[-2]=""af"",RC[-1],-RC[-1]))"
    Range("H2").Select
    Selection.NumberFormat = "$#,##0.00_);[Red]($#,##0.00)"
    Selection.AutoFill Destination:=Range("H2:H50"), Type:=xlFillDefault
    Range("H2:H50").Select
    ActiveWindow.SmallScroll Down:=-12
    Range("I2").Select
    Columns("J:J").EntireColumn.AutoFit
    Columns("F:G").EntireColumn.Hidden = True
    Range("I1").Select
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Het werkt goed, hartelijk dank. Alleen de datum wordt niet goed weergegeven ik krijg b.v. 20151111. Weet jij hoe ik kan zorgen dat deze gegevens er goed uit zien?

groetjes
Juul

Geen enkel probleem. Waarschijnlijk open je het CSV bestand door er op te dubbelklikken. Excel importeert dan alles achter elkaar.

Open eerst Excel en kies dan voor data invoegen. Geen aan welk lijstscheidingsteken is gebruikt en dan komt het allemaal in orde. Is al een oude bekende onvolkomenheid in Excel sinds de eerste versies

Juul,

Ik haal de het format Iban Tekst binnen en pas daarop deze macro toe. ik heb dus geen probleem met de datum. Probeer dat eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan