Kompozer, publish

Status
Niet open voor verdere reacties.

canstro

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Ik heb een site gemaakt met kompozer maar wanneer ik hem wil "publishen" duurt het oneindig lang - dus moet ik mn pc uitzetten, en staat hij er niet op , kan iemand me helpen? ik denk zelf dat ik een fout maak met het invullen van de gegevens in het schermpje na dat ik publish druk. mijn pagina zou moeten komen op :
http://www.anarchy-naxp.dotbashosting.nl
wat moet ik dan precies invullen in die veldjes?

Laatst bewerkt:
Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gekregen, dus ik reageer toch maar even, hoewel ik zo 't antwoord niet weet.
Als 't er om gaat wat je in 't algemeen moet invullen, dan moet je even de namen van die invulveldjes geven.
Als 't om 'n specifieke vraag over Kompozer gaat, kun je misschien antwoord krijgen op 't Kompozer-forum: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewforum.php?f=26
Niet dat ik je hier weg wil jagen, maar mogelijk weet niemand het hier.

Op in invulveldjes vul je de logingegevens in die je hebt gekregen van je provider:

Je loginnaam
Je wachtwoord
Het adres van je site, meestal; iets van: ftp://jedomeinnaam.tld

De meeste providers geven een duidelijke uitleg over "wat je waar" moet invullen.

wat ik moet invullen

voila dit moet ik invullen (bijlagen)
denk de ingevulde dingen weg, die zijn wss fout :)

Bijlagen

• prtscrn.invul.jpg
    prtscrn.invul.jpg
    32,2 KB · Weergaven: 19
  • prtscrn.invul2.jpg
    prtscrn.invul2.jpg
    31,1 KB · Weergaven: 27
Ik kan je niet helpen met alle velden, vrees ik, maar wel met 'n aantal. Met 'n beetje geluk is dat voldoende.
Settings:
Site name: gewoon de naam van je site. Dus iets van 'Dit is mijn fantastische site over vlinders'. Ik denk trouwens dat dit iets is wat alleen door Kompozer wordt gebruikt, verder niet.
HTTP address of your homepage: gewoon het adres van je site, dus http : / / web-anarchy-naxp.dotbashosting.nl
(maar dan zonder spaties, dat heb ik gedaan omdat er anders 'n link van wordt gemaakt, dus precies zoals 't in de adresbalk van je browser zou staan)
Publishing address: dit moet je hebben gehad van je provider. Zoals hierboven al door John gezegd is dit iets wat waarschijnlijk begint met ftp
User name en Password: moet je hebben gehad van je provider.
Dit stel je allemaal een keer in, en ik neem aan dat Kompozer 't dan onthoudt.
Dit zijn de basis-instellingen die nodig zijn om toegang tot je site te krijgen.

Publish
Hier kan ik je niet mee helpen, omdat ik zelf Kompozer niet ken. Dus dat is of uitproberen, of wachten op antwoord van iemand anders, of vragen op dat Kompozer-forum. In ieder geval zijn de velden hierboven het belangrijkste, want zonder die dingen kun je onmogelijk iets op je site krijgen.
Als je 't eerst zelf wilt uitproberen, begin dan met de pagina index.html. Als je die erop krijgt, weet je in ieder geval zeker dat de instellingen bij Settings goed zijn.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan