Komt dit door het moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

teunmees

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Hallo allemaal,

Vandaag een nieuwe HDD in de PC geknutseld, het was nogal vol allemaal, dus ik moest wat puzzelen enzo, maar ik dacht het netjes te hebben gedaan.
Nadien kreeg ik het niet voor elkaar de PC weer op te starten. De fans gingen draaien en de HDD's sloegen aan, maar de USB apparaten en monitor gaven geen kik.

Op een gegeven moment, na een aantal restarts (ook reset werkt dan niet!), sloeg het hele windows circus toch aan. Nieuwe HDD ingesteld, allemaal prima, totdat het plots vastloopt. Vervolgens weer hetzelfde ge-emmer.. Alleen fans en HDD's... Na enkele keren proberen weer geluk... Nu draait het een tijdje, maar ik denk toch dat dat niet lang meer duurt...

Is dit een defect moederbord? Of defecte voeding of geheugen? Of zou het ook iets anders kunnen zijn? :shocked:

Hallo Teunmees, Welkom op Helpmij.nl

probeer de nieuwe HDD eens af te koppelen,
is het probleem hiermee verholpen??
dan is het mogelijk de hardeschijf.

Groeten Remco

Hoi Remco,

Bedankt :)

Ik heb dit al geprobeerd. Heb zojuist memtest gedraaid en kreeg na een uur de eerste foutmelding.
Zou het kunnen dat door een defecte RAM de computer niet opstart!? Dat het vast kan lopen hierdoor begrijp ik..

Groet,
Teun

dat zou inderdaad heel goed kunnen hoeveel ram sloten heb je? en hoeveel per slot?

Ik heb 4 ramsloten. 2 ervan gevuld, beide met 2 GB. Deze passen niet in de andere 2. Ik geloof dat deze DDR2 zijn en de andere 2 sloten DDR3.

Na de foutmelding in memtest, de kaarten apart getracht te testen. Bij de eerste gaf het vrij snel een foutmelding.
Bij de tweede loopt telkens mijn PC vast. En nu zit ik bij het allereerste euvel, HDD´s aan, fan´s aan, maar opstarten ho maar.

Ik kan bijna niet geloven dat dit alleen aan de RAM´s ligt. Maar om nou te bedenken dat plots RAM en moederbord kapot is....

het kan niet dat je pc en ddr3 en ddr2 heeft ze passen altijd maar waarom zou je ze moeten versteken

Is dat zo o.O!

Dit is mijn moederbord

n68c-s_ucc_m_.jpg

Dat is toch DDR2 en DDR3?

Ik gebruik nu alleen die blauwe..

Ik heb overigens, de sowieso defecte RAM vervangen, het doet het nu weer even :)

Laatst bewerkt:
je kan nooit verschillende types ram hebben nooittt !!!!

waarom toch altijd in discutie gaan ik zal niets zeggen dat ik niet zeker ben

ik ga niet in discussie :P geloof ook niet dat het de bedoeling is ze samen te gebruiken

Ik gebruik alleen de blauwe, wat DDR3 is.. Maar die gele zijn toch DDR2 sloten?

Misschien heb je nu toch de verkeerde plaatsing.

If you want to install two memory modules, for optimal compatibility
and reliability, it is recommended to install them in the slots of the
same color. In other words, install them in the set of blue slots
(DDR3_A1 and DDR3_B1), or in the set of yellow slots (DDRII_1
and DDRII_2).

DDR2, waar je het over hebt, moet in de gele sloten.
Het kan inderdaad niet samen met DDR3 geheugens.

De handleiding (pagina 16): http://europe.asrock.com/downloadsite/manual/N68C-S UCC.pdf

je kan nooit verschillende types ram hebben nooittt !!!!

waarom toch altijd in discutie gaan ik zal niets zeggen dat ik niet zeker ben

omdat je in dit geval gewoon fout bent
een moederbord kan wel degenlijk meerdere type ram sticks ondersteunen...
alleen niet tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan