• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

komt een waarde voor in een kolom A? dan bevestigingszin!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhanssens

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hallo dan experts....

ik wil graag weten hoe ik in een cel een zin kan laten verschijnen wanneer een bepaalde waarde die ik in een invoercel heb ingevuld voorkomt in een lijst?

als ik in invoercel (bv A1 op tabblad 1) iets invul en deze waarde komt voor in een lijst die ik op tabblad 2 in kolom A heb staan dat hij dan in uitvoerveld (bv A3 op tabblad 1) zegt "Ja deze waarde komt voor" en als dit niet zo is dat er dan een zin in het uitvoerveld (A3) staat "nee deze waarde komt niet voor".

Hellup
alvast bedankt...

groetjes

probeer deze eens:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Blad2!A1:A20;A1)>0;"waarde komt voor";"waarde komt niet voor")

aantal.als telt hoevaak je getal (blad 1, cel a1) voorkomt in het opgegeven bereik (blad 2, cel a1 tm a20)
is deze groter dan 0 (komt deze dus voor), dan geetf hij 'waarde komt voor' in cel blad1 a2 en geeft hij 'warde komt niet voor'in cel a2.

Groet,
Ferenc

Laatst bewerkt:
Plaats onderstaande in A3
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A1;Blad2!A1:A10;1;0));"nee deze waarde komt niet voor";"Ja deze waarde komt voor")
Op blad 2 wordt in A1 t/m A10 gecontroleerd of de waarde voorkomt.
Deze waarden wel gesorteerd invoeren.

Denk dat vert.zoeken beter gaat, maar was even de isnb methode kwijt :o . vandaar mijn oplossing.

thanks jan voor het geheugen opfrissertje.

Groet,
Ferenc

Ik zou gaan voor:

=ALS(ISNB(VERGELIJKEN(A1;Blad2!A1:A10;0));"waarde komt niet voor";"waarde komt voor")

Wigi

ik wil iedereen super bedanken oor het meedenken en het oplossen van ijn probleem..
superz.....

nogmaals thanx...

greetz
rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan