Komt niet voorbij BIOS scherm (ASrock p67 pro 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueFox950

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Hallo Allemaal

Ik heb deze week een nieuwe kast gekocht omdat mijn nieuwe videokaart niet in mijn oude kast pastte. Nu heb ik dus alles overgezet en aangesloten maar wil het me niet lukken windows opgestart te krijgen. Wanneer ik de PC start met mijn nieuwe grafische kaart doet de pc uberhaupt niks (behalve dan dat je merkt dat hij opstart, maar verder geeft hij geen beeld en blijft het CLR CMOS lampje brandje. Lijkt me op zich niet heel erg vreemd aangezien de oude drivers nog geinstalleerd staan enzo. Maargoed als ik dus mijn oude videokaart er weer in doe dan start hij wel op maar krijg ik het ASRock BIOS scherm. Als je dat gewoon laat voor wat het is probeert hij windows op te starten, als die animatie van windows dan tevoorschijn komt start hij na 1sec de pc weer opnieuw op (dus midden in die animatie zegmaar).

Ik heb verder ook opstarthulp geprobeerd van windows 7, dat mag ook niet baten (hij zegt dat het niet via opstarthulp valt op te lossen). Ik heb ook nog geprobeerd de pc op te starten via de windows cd en via de ASrock cd, bij de ASrock cd geeft hij dan ineens de vraag 'generate serial ata driver diskette? (y/n)'. Waarop ik nee selecteer, had gelezen dat dat geen zin heeft als je windows er al op heb staan. Zelfs al selecteer je ja dan vraagt ie alsnog natuurlijk om een diskette.

Dan ook nog gekeken in het ASrock menutje of hij niet RAID of AHCI mode stond, dat is dus ook niet het geval (hij staat op IDE)

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Is mijn moederbord misschien defect of zou hij dan uberhaupt de BIOS niet laden?

Oh en hij start overigens ook niet op via veilige modus of via de optie em te starten met de instellingen van de laatst geslaagde opstartpoging

Laatst bewerkt:
Kijk of de bios geen updates heeft voor ondersteuning van die nieuwe grafische kaart.

Zit er geen systeemspeaker in en geen bios beeps?

- Edit-

Laat maar ik denk dat ik er al uit ben, ik had in eerste instantie die CMOS battery opnieuw geplaatst omdat hij niet wilde starten met mijn nieuwe grafische kaart, daardoor is de BIOS denk ik weer reset waardoor hij startte in IDE modus. In AHCI modus werkt alles weer perfect

Het enige probleem is nu nog steeds dat mijn pc weigert te starten met mijn nieuwe grafische kaart, zelfs na het verwijderen van de drivers van de vorige kaart. Ik zal wel een nieuw topic maken in het relevante gebied

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan