Konica Minolta Magicolor 5500 - drum vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iineke

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Sinds een tijd geeft mijn Konica Minolta Magicolor 5500 meer of minder grijze 'vlekjes' bij het afdrukken.
Ik heb de zwarte cartridge gecontroleerd, maar zie in de ruimte waar die cartridge in zit geen toner, alleen een heel klein beetje aan de voorkant van de cartridge, bij dat rechthoekje, maar ik neem aan dat dat normaal is.
Ik vermoed dus dat er een nieuwe drum in moet.

Nu vind ik het nogal zonde om daar een paar honderd euro voor te moeten uitgeven als dat niet nodig is.
En het apparaat is loodzwaar, het ding wegbrengen naar een reparatiebedrijf is voor mij zonder hulp niet haalbaar: ik kan hem niet tillen.

Kan ik zo'n drum zelf vervangen?
Heeft iemand andere tips?

Er zit nog veel toner in, dus ik vind het erg zonden om het apparaat af te schrijven.

Geen antwoord op je vraag, maar een tip. Je kan als je het eerste bericht van jou topic aanpast (Geavanceerd) binnen 24 uur de titel zelf nog aanpassen. Na 24 uur kun je via een misbruikmelding het verzoek doen bij de sectie moderator, Ik heb je eerder gemaakte topic nu verwijderd. Gelieve niet twee topics te maken, omdat de titel niet goed is.

Er is hier niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

drum vervangen

@ Tineke,

als je de toner er uit haalt, zul je zien dat deze bovenop de drum geschoven zit. meestal moet er nog een hendeltje omgezet worden om ook de drum eruit te kunnen trekken.

Als je de drum eruit hebt, pas dan op dat je de groene rol aan de onderkant niet aanraakt! deze rol bepaalt de afdruk kwaliteit en moet over de gehele breedte schoon zijn en mooi groen glanzen.
Zitten er spikkels of strepen, dan moet de drum vervangen worden; reinigen is niet mogelijk.

groeten, Eric - Servitall

Dank je wel voor je uitleg, Eric.
Ik heb even gekeken, en er zitten dus 4 drums in, onder elke kleur toner 1.
Op zich ziet die onder de zwarte toner er nog wel mooi groen en glanzend uit, alleen leek het alsof er aan het uiteinde mogelijk was toner op zat, maar zeker niet over de hele rol.

Wijst dat erop dat de toner die er nu inzit wellicht toch lekt, ook al zie ik dat niet in de tonerhouder of aan de buitenkant van de tonercassette?

En is het mogelijk om de drum van de ene kleur in die van een andere kleur te doen, zodat ik kan uitproberen of het de toner is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan