Konig USB Netwerk Adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Case Inter

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Hallo allemaal,

Ik wil graag op een oude pc met windows xp erop, internet aansluiten. nu staat deze pc op de 2e verdieping en wil ik geen kabel trekken. We hebben al een router, de Speedtouch 780WL (i) maar nu moet ik alleen nog een USB adapter om de pc aan te sluiten. Omdat dit een oude pc is, die we maar af en toe gebruiken, wilde ik graag een goedkope USB adapter, max 20 euro.

na een tijdje zoeken kwam ik deze tegen: Konig USB Netwerk Adapter, klik hier voor de website (duurt even), en dan naar netwerk en vervolgens naar Konig USB Netwerk Adapter.

Nu staat daar dat hij geschikt is voor IEEE802.3u verbindingen. Maar onze router is dat niet.

Mijn vraag was of ik dan ook met deze adapter internetverbinding krijg met onze router.

alvast bedankt, Marzan

Nee dat gaat niet werken.
Dat is een usb naar utp adapter.
Dus aan de achterzijde doe je een netwerkkabel.
Moet je dus nog een kabel trekken.

jij zoekt zoiets.

Laatst bewerkt:
ooh, dus als ik een kabel trek, (lan kabel??) en dan die vervolgens in de pc steek, dan doet hij het wel? het is nog usb 1.1, dus dat werkt wel dan?

zit in die computer geen netwerkkaart ?
Maar je zegt in eerste instantie dat je geen kabel wilt trekken.
Dat is met jouw voorbeeld wel nodig.
Heb je al op het woord zoiets van mijn eerdere bericht geklikt.
Daar heb je geen kabel voor nodig.

nee, er zit geen netwerkkaart in.

er ligt wel een kabel op 5 meter afstand, de verdieping eronder. dus die kan ik evt wel doortrekken. want ik weet niet op de router wel zoveel bereik heeft. Hij moet eerst door de vloer van de kelder, dan door de vloer van de 1e verdieping en vervolgens ook nog door de 2e verdieping.

Dus dan trek ik wel een kabel door, voor de zekerheid, kleine moeite.
Dus het werkt wel, zo'n utp adapter?

heel erg bedankt, en ik denk dat ik mijn voorbeeld ga kopen.

en op welke windows ga je dat proberen.
ja gaat normaal wel werken.
Maar een netwerkkaart om in te bouwen is goedkoper.

ja hoor dat werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan