kook programma maken wat voor camera heb ik nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

rait007

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2012
hoi
ik wil een simpel kook programma maken en op you tube zetten
maar wat voor camera heb ik daar voor nodig of wat is een goede die niet al te duur is want ik zit in de bijstand.
ik heb hier een aantal camera die ik gevonden heb
zit er misschien een goede bij ik heb er niet veel verstand van.
ik filmde nu steeds met mij smartphone maar dat ziet er niet uit .
hier een paar die ik vond.
Rollei Movieline P3
Sony Handycam DCR-TRV950
Samsung HMX-U20
Veho VCC-003
Aiptek PocketDV T260
Toshiba Camileo Clip
Toshiba Camileo P20
Canon Legria HF R46
Toshiba Camileo P25

Je moet niet vergeten dat je pc het moet kunnen bewerken! Wat maarten zegt klopt zeker. Als je een cam koopt, koop meteen een full-HD. Maar het bewerken daarvan is heel zwaar.
Videocamera's zijn niet echt heel duur.
PS: als je video's gaat maken let dan wel even goed op je spelling en formulering, want je bericht is vrij irritant om te lezen (weet niet of je het snel snel hebt geschreven ofzo, daar kan het natuurlijk ook door komen ;)).

Ik heb er niet echt last van, maar als je echt goede filmpjes wil maken (en misschien wat bijverdienen?) zul je daar beter op moeten letten, bijv van tevoren bedenken wat je gaat zeggen of niks zeggen tijdens het koken maar naderhand een voice over inspreken. Dan kun je lezen van papier en steeds opnieuw proberen :)

het gaat om een simpel kookprogramma dat ik op facebook en you tube wil zetten ik de filmpjes niet echt bewerken
want daar heb ik iets minder verstand van.

Ah maar bewerken is echt niet moeilijk hoor!
Als je echt kijkers wilt zul je echt moeten bewerken, want niemand kijkt graag naar 1 lang shot van 6 minuten. Daarnaast is het ook moeilijk om iets in 1 shot goed te filmen/te doen.

hoe zou ik dan moeten filmen het is maar voor een select groepje mensen.
ik zit op site waar mensen kommen die die willen afvallen en zonder willen worden dat zijn de mensen die de filmpjes gaan zien
en op mij facebook pagina.
ik film allen zonder een cameraman ik zet de camera ergens neer en dan film ik maar hoe moet dat dan aan pakken en wat moet ik dan bewerken ik ben maar leek hier in ben ook maar gewoon een chef kok die het leuk vind om dat te dellen met andere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan