koop ik voor ongeveer 400 euro een goed nieuw systeem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

racemotor

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
beste computerexperts

Ik was eigenlijk op zoek naar een gebruikte computer ter vervanging van mijn zes jaar oude pentium 2 . Maar tijdens mijn zoektocht is mij opgevallen dat de prijzen van een goede tweedehands en een nieuwe computer eigenlijk helemaal niet groot is . Daarom lijkt het me beter om nu naar een nieuw systeem te kijken . Ik heb daarbij enkele vragen aan jullie .
Ik zoek een systeem waarmee ik weer een paar jaar verder ben dus niet dat hij binnen 2 jaar kapot is . ik gebruik hem alleen voor internet , cd's branden en spellen . De nieuwste en zwaarste spellen hoef ik er niet op te kunnen spelen maar wel de meeste van bijvb 1 jaar oud met bijvb. 3-D eisen . Beeldscherm hoeft er niet bij .
Ik heb al veel systemen gezien voor rond de 400 euro meestal met een AMD Sempron of intel Celeron processor . Welke processor raden jullie mij aan ? En waar zit hem die lagere prijs in , in de levensduur of in de snelheid ?
Of is een AMD Athlon processor echt veel beter ?
Kan iemand een voor mij geschikt systeem samenstellen voor ongeveer 400 euro ?
Oh ,ja : voor die prijs heb ik er vast geen software op . Bij windows 98 was dat geen probleem want dat kon je er makkelijk illegaal opzetten ,maar gaat dat bij windows XP ook zo makkelijk ?
Ik hoop dat ik veel reacties krijg
bedankt alvast

Voor die prijs zou ik gaan voor de AMD. Is sneller dan de celeron.

Voor de grafische kaart, zou ik toch minstens voor een 128 MB gaan.

Nu ja 400€, zonder scherm, heb je al een degelijk werkend systeem.

Voor het geheugen, toch liefst 512 MB.

Bij windows 98 was dat geen probleem want dat kon je er makkelijk illegaal opzetten ,maar gaat dat bij windows XP ook zo makkelijk ?
Ik hoop dat ik veel reacties krijg
bedankt alvast

Lees huisregels

het is niet moeilijk noch makkelijk

bedankt
ok , dus een AMD kan ik het beste kiezen . Maar maakt het veel uit of ik kies voor een AMD Athlon of voor een AMD sempron ? In prijs scheelt zo'n systeem nogal , een AMD sempron systeem heb je echt voor heel weinig geld al .Is dan de kwaliteit of de snelheid merkbaar minder ? Heeft het voor mij zin om meer geld uit te geven voor een AMD athlon systeem ?

Voor 315 euro heb ik bijvb. een nieuw systeem gezien :
AMD 2200 Sempron cpu ( 1,5 Ghz ? )
video 64 mb
256-400 ddr intern
40 GB harde schijf
Verder met cd rom speler , toetsenbord , muis , boxen , ADSL klaar , 6 channel geluidskaart ,1 jaar garantie en ook nog met software .
eventueel :
extra 256 ddr geheugen : 45 euro
80 GB ipv ,40 : 30 euro
VGA Geforce Video kaart 128 mb MX-4000 : 50 euro

Is dit een voor mijn eisen geschikt systeem ?

Zowel de AMD Sempron, als de Intel Celeron zijn "uitgeklede" processoren.
Deze zijn trager dan de AMD Athlon of de Intel Pentium.
De sneleheid is duidelijk minder dan de "echte" processoren.(Athlon, Pentium)
Zeker als je toch de eis van 3D spellen vraagt.

Daar zit duidelijk het prijsverschil in.;)

Hallo,

Ik zou met jouw budget zelf een systeem in elkaar zetten.

Je hebt dan een redelijk fatsoenlijk MOBO, en (Ik ga even uit van een AMD) je kunt er dan een AMD Athlon van 2600+/2800+ inzetten.(BARTON, geen uitgeklede cpu, als een sempron)

Gewoon even bij een PC zaak gaan rondvragen, en voor 350/400 euro heb je een aardig systeem. (Kast/voeding/cpu/mobo/brander/etc.)

Bij Yorcom hebben ze een 'barton' 2600+ systeem voor € 329. Een nadeel is de on-board videokaart, maar er is nog wat geld over dus daar zou ik direct een iets betere kaart (FX5600-XT 128mb) voor nemen en als het nog even kan nog 256 mb intern geheugen erbij (€ 50)

Een grotere harddisk zou je eventueel later nog kunnen aanschaffen.

http://www.yorcom.nl/v2/html/systeemframe.htm

bedankt

een beetje laat maar toch nog iedereen bedankt voor de reacties op mijn vraag .
Ik weet nu wel zeker dat ik een AMD Athlon 2600 of meer moet kopen . In ieder geval Athlon dus .
Ik ben nog aan het zoeken ,heb ook geen haast ,dus dat gaat wel lukken .
bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan