Koopadvies laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

boarick

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Beste forumgebruikers

Graag zou ik naast mijn gewone pc een laptop erbij willen hebben. Deze wil ik gaan gebruiken voor op de bank en tijdens vakantie. Ik wil 'm dan gebruiken voor internet (mail, msn, wat surfen en af en toe wat skypen). Verder wat office werkzaamheden en misschien af en toe een filmpje kijken en een foto bewerken (kleuren aanpassen en bijsnijden, geen uitgebreide bewerkingen).

Mijn budget is rond de 500 euro.

Na de nodige draadjes te hebben gelezen, heb ik op kieskeurig gekeken naar laptop pc's van Asus, Medion en Samsung met als max 550 euro.
Vervolgens heb ik de laptop met 2 GB RAM weggedaan, waarna er nog 22 resultaten over zijn.
Haal ik vervolgens de modellen met een kloksnelheid van 2100 MHz (is dit een goed selectiecriterium of merk je het verschil niet echt?) en lager eruit dan blijven er nog 8 over.

Waar kan ik dan het beste op letten?
RAM (3072/4096), Processor (Intel Pentium Dual-Core/ AMD V Series / Intel Core i3 / Intel Pentium 4) of wellicht videokaart (Intel GMA HD / Intel HD / Intel GMA X4500M / ATI Radeon HD 4200)

Wellicht duik ik er nu te diep in en maakt het allemaal niet zoveel uit en kan ik beter kijken naar prijs en uiterlijk. Ikzelf weet het niet en daarom vraag ik jullie hulp. Wat is jullie advies?

Alvast bedankt,
Groeten Rick

Goedenavond ,

Denk dat dit een goede optie is voor je is prima merk en heeft een losse videokaart aangezien je toch een beetje foto's wilt bewerken waarbij de kaart alleen te goede komt.

Als ik jou was zou ik een netbook nemen met een 11.1 inch scherm bevalt mij prima voor onderweg/ opvakantie en op de bank of bed lekker filmpje kijken.

ga voor die van modag prima specs voor die prijs

netbook moet je alleen kopen als je alleen maar internet en office gebruikt

ga voor die van modag prima specs voor die prijs

netbook moet je alleen kopen als je alleen maar internet en office gebruikt
niet bepaald hd film kijken gaat prima een 2d spel full screen spelen gaat ook prima, denk dat een foto bewerken dan ook wel moet kunnen.

Ik heb al in de winkel gekeken naar de formaten en 11,1 inch lijkt mij wat klein. 15,6 leek mij wel een prettig formaat.

Wat betreft de K52JB, waarom zou ik niet de k52n-ex035v nemen? Is de Intel Pentium Dual-Core zo veel beter dan de AMD Athlon Dual-Core P320, dat dit opweegt tegen de hogere snelheid (2100 vs 2000 MHz) en het groter geheugen (4Gb vs 3 Gb) van de K52n?

Kan iemand mij misschien naast enkel een model aan te wijzen, mij iets vertellen of ik iets merk in de verschillen tussen de RAM, procerssor, videokaart uit mijn eerste post en nu ook over het geheugen (3 gb vs 4gb)?

ook mooie laptop maar de video kaart is minder je hebt meer geheugen maar minder video kwaliteit

niet bepaald hd film kijken gaat prima een 2d spel full screen spelen gaat ook prima, denk dat een foto bewerken dan ook wel moet kunnen.

denk het niet
photoshop is veel te zwaar voor een netbook verder is het scherm veelste klein erg onhandig als je het mij vraagt
verder is HD ook niet van top kwaliteit op zon klein ding...

Goedemiddag,

Je zal meer plezier in dit geval hebben van de betere videokaart dan iets snellere processor of geheugen en dit i.v.m. dat bv, Photoshop hier wat beter mee overweg kan .
De iets mindere snelheid zal je niet merken maar daarin tegen zal je het wel merken volgens mij met de mindere videokaart met photoshop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan