Pieterjan
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 jul 2001
Hallo allemaal,
Binnenkort ga ik nieuwe luidsprekers aankopen voor mijn laptop.
Ik zit momenteel nog met enkele twijfels...
Mijn laptop heeft enkel een hoofdtelefoonuitgang, geen meerkanaals ofzo... Doch wil ik minimum een 5.1 instalatie aansluiten. Moet ik dan een externe geluidskaart aankopen om het maximum uit mijn luidsprekers te halen? Wat is het verschil tussen een decoder en een externe geluidskaart? Heb ik ook genoeg met een decoder?
Ik dacht o.a. aan volgende modellen van creative:
- De Inspire GD580 omdat deze een decoder heeft en die kan misschien dienst doen als geluidskaart???
- Zelfde als bovenstaande maar de 7.1 versie.
- Megaworks THX 5.1 550, gecombineerd met een externe geluidskaart of decoder, welke wordt er dan aangeraden?
Kan iemand met een beetje advies geven omtrent mijn keuze uit deze modellen?
Alvast bedankt!
Groeten
Pieterjan
Binnenkort ga ik nieuwe luidsprekers aankopen voor mijn laptop.
Ik zit momenteel nog met enkele twijfels...
Mijn laptop heeft enkel een hoofdtelefoonuitgang, geen meerkanaals ofzo... Doch wil ik minimum een 5.1 instalatie aansluiten. Moet ik dan een externe geluidskaart aankopen om het maximum uit mijn luidsprekers te halen? Wat is het verschil tussen een decoder en een externe geluidskaart? Heb ik ook genoeg met een decoder?
Ik dacht o.a. aan volgende modellen van creative:
- De Inspire GD580 omdat deze een decoder heeft en die kan misschien dienst doen als geluidskaart???
- Zelfde als bovenstaande maar de 7.1 versie.
- Megaworks THX 5.1 550, gecombineerd met een externe geluidskaart of decoder, welke wordt er dan aangeraden?
Kan iemand met een beetje advies geven omtrent mijn keuze uit deze modellen?
Alvast bedankt!
Groeten
Pieterjan