Koopadvies luidsprekers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterjan

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik nieuwe luidsprekers aankopen voor mijn laptop.
Ik zit momenteel nog met enkele twijfels...
Mijn laptop heeft enkel een hoofdtelefoonuitgang, geen meerkanaals ofzo... Doch wil ik minimum een 5.1 instalatie aansluiten. Moet ik dan een externe geluidskaart aankopen om het maximum uit mijn luidsprekers te halen? Wat is het verschil tussen een decoder en een externe geluidskaart? Heb ik ook genoeg met een decoder?
Ik dacht o.a. aan volgende modellen van creative:
- De Inspire GD580 omdat deze een decoder heeft en die kan misschien dienst doen als geluidskaart???
- Zelfde als bovenstaande maar de 7.1 versie.
- Megaworks THX 5.1 550, gecombineerd met een externe geluidskaart of decoder, welke wordt er dan aangeraden?

Kan iemand met een beetje advies geven omtrent mijn keuze uit deze modellen?

Alvast bedankt!

Groeten

Pieterjan

Volgende keer

Als je de volgende keer links geeft, ben ik bereid te kijken.

Maar de oplossing van ceesietopc is wat ik ook zou doen.

Er zijn ook USB oplossingen, maar alleen een decoder? hoe had je die willen aansluiten.

Eric.

Re: Volgende keer

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Als je de volgende keer links geeft, ben ik bereid te kijken.

Maar de oplossing van ceesietopc is wat ik ook zou doen.

Er zijn ook USB oplossingen, maar alleen een decoder? hoe had je die willen aansluiten.

Eric.

Sorry, was ik vergeten...
Inspire GD580 : http://be-nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=25&product=9137
Zelfde maar 7.1: http://be-nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=113&product=9593
Megaworks THX 5.1 550: http://be-nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=25&product=240

Wat die decoder betreft, ik weet niet hoe ik het zou doen, wat is de functie precies van een decoder?
Maar de oplossing van ceesietopc heeft me ook al min of meer overtuigd... Geluidskaart: ok, nu nog de luidsprekers...
De genoemde modellen zijn enkel van creative, andere merken kunnen ook...
Overtuig me

Pieterjan

overtuigen weet niet of dat op zo manier wel kan.
ga gewoon naar een goede pc zaak en luister naar,
wat setjes die er staan uit gesteld.
ik zelf heb de logitech z5500 maar ja dan is het de,
vraag wat je buget is :rolleyes:

Geplaatst door virtuosa
overtuigen weet niet of dat op zo manier wel kan.
ga gewoon naar een goede pc zaak en luister naar,
wat setjes die er staan uit gesteld.
ik zelf heb de logitech z5500 maar ja dan is het de,
vraag wat je buget is :rolleyes:

Die loopt net een beetje buiten m'n budget,...en die subwoofer lijkt me ook wat te groot :)
Geen bezitters van die Megaworks hier? Volgens mij sluit die nog het meest aan bij die z5500...

Pieterjan

Die creative PCMCIA

Die heeft al een decoder, dus je kunt je beperken tot een kale luidsprekerset ( wel 7 stuks). Kijk even bij creative voor de aansluitingen.

Zal ook wel digitaal uit hebben, kun je hem zo in het home theater van de huiskamer prikken.

Eric.

heb je al gekeken naar de logitech X 620 of X 530

de x 620 kan je online bestellen bij pixmania voor 90€.
de x 530 is nog goedkoper : 61€

let erop x530 = 5.1
x620 6.1.

bij de features op de site van creative staat dat de notebook kaart 5.1 en 7.1 sets aankan. JE zal even moeten mailen of ie ook 6.1 aankan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan