Kop ook op vorige pagina bij Word 2007 --> 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

klunenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Allereest wil ik zeggen dat ik hier de vorige keer echt prima ben geholpen met een Excel probleem. Hulde.

Nu zit ik weer met een probleem in Word. Normaal gesproken kan ik probleempjes zelf wel oplossen maar nu kom ik er weer niet uit.

Ik heb thuis een document gemaakt in Word 2007 en daar heb ik wat mooie opmaak in gebruikt. Deze zit volgens mij niet standaard in Word 2003, wat op mijn stage gebruikt wordt. Ik sla het document op als .doc en als .docx, beide kunnen geopend worden en beide geven hetzelfde probleem.

Als ik in Word 2003 het document open dan staat voor iedere kop boven aan een pagina een Enter, dat wil ik niet. Als ik deze Enter verwijder dan verdwijnt de Kop opmaak. Ik pas de Kop opmaak dan opnieuw toe, maar dan krijgt de regel Pagina Einde op de vorige pagina óók die opmaak. In dit geval een rode balk zonder tekst, dat wil ik ook niet. Als ik daar de Kop opmaak weg haal, je raadt het al, dan is die op de volgende pagina bij de eigenlijke kop ook weg :confused:

Wat is hier aan de hand en is het op te lossen? Ik ben op de stage gebonden aan Word 2003 en het zou fijn zijn als ik daar ook goed mee kan werken met moderne opmaak.

Bijgevoegd een voorbeeld bestand waarin het probleem voorkomt.
Alvast bedankt.

Bijlagen

Hoi,

De in rood aangegeven zogenaamde 'koptekst' was geen koptekst.
In de bijlage wel.
Op pagina 1 dus niks en vanaf pagina twee etc. de door jou bedoelde

Bijlagen

Bedankt Teun, maar je hebt me verkeerd begrepen. Het moet juist geen koptekst zijn. Ik wil helemaal boven aan het normale deel van de pagina (regel 1) een kop kunnen hebben, zonder dat de laatste regel op de pagina ervoor ook automatisch kop wordt.

Om een of andere reden gaat dat fout als ik een pagina einde opgeef d.m.v. Ctrl+Enter.

Nee, dat dus ook niet :p

Nu staat er een Enter (witregel) voor de kop. Die wil ik weg hebben. Maar zodra je die delete, dan wordt het pagina einde op de vorige pagina rood gekleurd (zelfde opmaak als de kop). Of MOET je voor een kop een enter hebben?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, lastig uit te leggen.

Denk dat het inderdaad niet anders kan.
Maar er is nog een 'probleem'
De koptekst vanaf de tweede pagina (en dus alle andere pagina's die je hierna aanmaakt) bevat een hele reeks tabinstellingen, waardoor de bovenmarge groter is dan nodig .....

Klopt, hier stonden logo's. Die had ik even weggehaald, hoeft niet iedereen te zien ;)

Maar toch vreemd dat het zo werkt in Word. Of weet misschien iemand anders wat er aan de hand is?

Maar ik kan het dus wel oplossen door die loze ruimte in de koptekst weg te halen, en een Enter aan het begin van iedere pagina te zetten. Dan heb ik evenveel ruimte onder de logo's in de koptekst. Onnodige omweg alleen, in mijn ogen.

Nou ja, die kop, die je wilt op elke pagina, behalve de eerste regel je meestal via de koptekst ......
Wat je ook kan doen is een tabel van één cel maken, zonder rand.
Die plaats je aan het begin van elke pagina, na een handmatige pagina-einde (Ctrl-Enter).

Bedankt voor alle hulp en de tips Teun. Toch jammer dat Word zo raar doet, dan maar PDFjes maken thuis ;)

Helaas is dit waar. Dat 2003 veel opmaak onderdelen niet ondersteund uit 2007.
Je kan ik 2003 natuurlijk wel een mooie opmaak maken (een simpele, dat wel) en dan een leuke voorpagina en inhoudsopgave uitprinten met 2007 bij jou thuis en deze samenvoegen.

Dan kan je op stage gewoon vooruit en ziet het er mooi uit, je stageverslag.

En met koppen werken en inhoudopgave hieraan binden kan gewoon in 2003 hoor. Geen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan