• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopiëren en daarna te ontdubbelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijsss

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Beste mensen,

Is het mogelijk om met VBA, Blad1 (Rij A) te kopiëren naar Blad2 en daarna Rij A te ontdubbelen in Blad2.
De bovenstaande actie moet kunnen aangeroepen worden, via een klop of een andere stukje VBA code, als je actieve aan het werk bent in Blad3.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten, TijsBekijk bijlage Test.xlsm

Dit onder je knop op blad 3?

Code:
Blad1.Range("A:A").Copy Blad2.Range("A:A")
Blad2.Range("A:A").RemoveDuplicates Columns:=1, Header:=xlNo

of in 1 keer met het geavanceerde filter.

Code:
Sub VenA()
  Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterCopy, , Sheets("Blad2").Cells(1), True
End Sub

Heren bedankt voor jullie replay, ik heb alleen een vervolg vraag.

De cijfers van Blad1 zijn uitkomsten van formules (ofwel =verwijzing van een andere Cel ), jullie oplossingen herkennen deze niet. Is hier een oplossing voor?

@SjonR, Blad1,2 en 3 wil ik anders gaan noemen. Kan ik in de code specifieke namen invullen zodat die daarna verwijst?

Blad1 blijft voor VBA gewoon Blad1 etc., je kan ook verwijzen naar je naam van je tabblad, maar is niet noodzakelijk.

Plaats eens een bestand met de door jou gebruikte formules, dan is daar ook wel wat op te vinden.

Met deze code onder je knop zet ie de waarden uit blad1 wel over. Of wil je dat de formules in zijn geheel worden overgezet?

Code:
Blad1.Range("A:A").Copy
Blad2.Range("A:A").PasteSpecial xlPasteValuesAndNumberFormats
Blad2.Range("A:A").RemoveDuplicates Columns:=1, Header:=xlNo

Laatst bewerkt:
SjonR, het is gelukt! Bedankt Heren, voor jullie input!

Groeten Tijs,

ps ik zal sluiten.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan