CygneVoler
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 mei 2015
Beste forumleden,
Ik heb een database met artikelen (tabblad DB_PRODUCTEN)
Door middel van het invoeren van het artikelnummer op een bestellijst worden d.m.v. verticaal zoeken het artikelen geplaatst vanuit de DB_producten.
Het aantal wat besteld moet worden wordt handmatig ingevoerd op de bestellijst evenzo besteld door.
Wanneer je op de button ‘Bestellen’ drukt wordt de bestelling in het overzicht geplaatst.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om het bestelde aantal in de kolom ‘besteld’ van de DB_producten, te plaatsen bij het juist artikelregels.
Graag jullie hulp.
de volgende code gebruik ik voor het kopieren:
Ik heb een database met artikelen (tabblad DB_PRODUCTEN)
Door middel van het invoeren van het artikelnummer op een bestellijst worden d.m.v. verticaal zoeken het artikelen geplaatst vanuit de DB_producten.
Het aantal wat besteld moet worden wordt handmatig ingevoerd op de bestellijst evenzo besteld door.
Wanneer je op de button ‘Bestellen’ drukt wordt de bestelling in het overzicht geplaatst.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om het bestelde aantal in de kolom ‘besteld’ van de DB_producten, te plaatsen bij het juist artikelregels.
Graag jullie hulp.
de volgende code gebruik ik voor het kopieren:
Code:
Private Sub Bestellen_Click()
EW = Sheets("bestellijst").Cells(2, 1).Resize(Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row - 1, 6)
ReDim arr(UBound(EW) - 1, 6)
For i = 2 To UBound(EW)
For Each j In Array(1, 2, 3, 4, 5, 6)
arr(i - 2, jj) = EW(i, j)
jj = jj + 1
Next j
jj = 0
Next i
With Sheets("Besteloverzicht").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
.Offset(1).Resize(UBound(arr), 6) = arr
With Sheets("DB_Producten").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
End With
End With
End Sub