Kopiëren met CTRL uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivandep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Hallo,

Veel oudere mensen hebben een probleem met het selecteren van bestanden mbv de CTRL-toets (bv bij het openen van meerdere bestanden in office of selecteren in de verkenner).
Kun je dit ergens uitzetten? Dus dat er nooit gekopieerd wordt bij het selecteren met CTRL?
alvast bedankt!!!

Hi,
"hebben problemen met", wat zijn die problemen dan ?
grtz gerrit

het probleem is dat ze de CTRL-toets indrukken en klikken op de bestanden die ze willen selecteren, maar van het moment dat ze hun muis bij het klikken maar ietske bewegen, dan kopieert hij ipv selecteren.

Ok,
Ik snap wat je bedoeld, ik heb dat zelf ook wel eens,
helaas kan ik daar geen oplossing voor aandragen,
ik betwijfel ook of er zo iets is, je zou iets wat Windows eigen is onklaar maken
wat dan weer gevolgen op een andere plek!
grtz gerrit

Misschien de muisgevoeligheid naar beneden halen (dus dat de muiscursor 'langzamer' gaat?)

Probleem is dat de Ctrl-toets samen met de muis of pijltjestoetsen wel degelijk van belang is voor het selecteren van (enkele) bestanden in Verkenner en/of gebruikerprogramma's, en dus is het uitschakelen van de Ctrl-toets is m.i. geen haalbare optie.

Ook zou je ze kunnen leren om ipv. de muis icm. Ctrl de pijltjestoetsen icm. Ctrl te gebruiken (in combinatie met de spatiebalk voor selecteren). Dan dus alleen de muis voor de menu-optie Bewerken -> Kopieren te gebruiken.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan