Kopiëren naar e-mailontvanger ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauvan

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
136
Omdat ik Thunderbird gebruik, heb ik vaak vergeefs geprobeerd rechtstreeks vanuit de verkenner een bestand te verzenden. Rechtermuisknop - kopiëren naar - e-mailontvanger. Maar dan opent Windows Mail.

Dus met Thunderbird lukte het nooit en nu heb ik het helemaal verknald.
Eerst (stom!! :eek:) geprobeerd om in de map SendTo (...\Appdata\Roaming\Microsoft\Windows) de bestandsassociatie van E-mailontvanger.MAPIMAIL te veranderen.
Dat gaat natuurlijk niet, en die krijg ik ook niet meer op de oorspronkelijke file-associatie.
Bovendien ben ik nu de optie kopieren naar e-mailontvanger kwijt uit het contextmenuutje na de klik met de rechtermuisknop.

Heeft iemand een idee hoe dit rechtgezet kan worden?
Veel dank!
 
Eén deel opgelost: gelukkig had ik een herstelpunt van een uurtje of 4 geleden (Windows update van Defender) en heb ik alles weer kunnen herstellen.

Maar dan blijft alleen nog de vraag: hoe kan ik met kopiëren naar e-mailontvanger Thunderbird activeren in plaats van Windows Mail...??
 
Hoi,

Heb je vista of windows xp?

Het volgende kun je proberen als je op vista zit, mocht dit niet al niet zo zijn.

  1. Klik met rechtermuisknop op de taakbalk en dan op eigenschappen.
  2. Klik dan op het tabblad Menu Start.
  3. En dan op aanpassen.
  4. Dan staat er onderaan een listbox met e-mailclients.
  5. Selecteer hier dan Thunderbird.

Als het goed is moet thunderbird nu opstarten als standaard emailclient.

Modag
 
Sorry, het is vista inderdaad.
Maar bij eerste gebruik van browser en mail vraagt het of het standaardclient moet zijn. Dat is direct zo ingesteld.
In de listbox staan Firefox en Thunderbird als standaard al aan, dus dat is helaas niet de oplossing.
Wat zou dit nog meer kunnen zijn?
 
Opgelost

Ik heb de vraag ook uitgezet op Mozbrowser, en dit is het antwoord:

You should check \HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird in your registry.
If key DDLPath is empty, just write down there location of your mozmapi32.dll (most probably C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\mozmapi32.dll)

Schijnt een installatiefout van Thunderbird te zijn. Nu werkt het!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan