Kopiëren naar externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

dombo32

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2003
Wie kan mij helpen?
Ik wil een spel van 4,37 gb naar de externe schijf copiëren maar ik krijg steeds de melding dat er onvoldoende schijfruimte is maar ik heb er 355gb vrij.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen.

gr dombo32

Converteren naar NTFS:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k convert.exe X: /fs:ntfs (waarbij je de X moet vervangen door je eigen driveletter)

het is ook cmd /k (met spatie) en het is convert (en niet covert)

En werkt dit ook voor bestanden groter dan 4gb om die te verplaatsen naar een fat32 partitie?

[off-topic]** Sorry, moest even lachen bij deze uiterst terechte opmerking/vraag **[/off-topic]

Tijs.

Daar heeft dit progamma(tje) geen enkele moeite mee.

Daar heeft dit progamma(tje) geen enkele moeite mee.

Weet je wel zeker dat jouw programma zomaar over de beperkingen van FAT32 heen klimt??
Vergeet niet dat FAT32 een bestandsgrootte-beperking heeft van 4 GB...

Tijs.

Hoi,
Ik heb het via het programma van deze site http://www.roadkil.net/program.php?ProgramID=29
omgezet maar hij geeft wel 3,99gb aan ipv de 4,37gb

Dat betekent dus dat het bestand niet in zijn geheel over is, en dus dat je er zo niets aan hebt. Unstoppable copier heeft dus precies tot die grens van 4 GB kunnen kopiëren, en is er daarna mee gestopt, zo lijkt het.
Voer die Convert uit die je al eerder is aangegeven om die beperking van max. 4 GB per bestand op FAT32 kwijt te raken (NTFS heeft die beperking niet).

Succes,

Tijs.

heb de convert uitgevoerd en zit nu in een zwart venster waar staat:
Het type bestandssysteem is FAT 32
Voer de huidige volumenaam in voor station G.

Wat moet ik nu doen?

Wat je nu moet doen is de naam van de partitie ingeven van je externe harde schijf. Dus zoals het in Deze Computer wordt genoemd als je op de schijf rechtsklikt en Eigenschappen kiest.
Schrijf het even goed op (kleine en grote letters maken hier WEL een verschil), sluit het Eigenschappen venster en type de naam volledig goed in bij die vraag over huidige volumenaam bij convert.
Druk daarna op Enter, en de conversie gaat van start.

Dit is een soort 'beveiliging', zodat je niet per ongeluk een partitie converteert zonder dat je dat echt bedoeld had.

Zie hieronder, als voorbeeld, dat mijn C: partitie als volumenaam XPHOME_C heeft.

attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• schijflabel.JPG
    schijflabel.JPG
    38,6 KB · Weergaven: 218
Laatst bewerkt:
De bestanden en mappen zijn gecontroleerd krijg ik nu.
Kan ik nu daarheen copiëren

gr dombo32

Rechtsklik op de externe harde schijf in Deze Computer, kies Eigenschappen.
Kijk na of het bestandssysteem nu inderdaad NTFS is (en dus niet FAT32).

Indien het nu inderdaad NTFS is, dan kun je gaan kopiëren! :)

Tijs.

Kan de bestanden niet naar de externe hddrive copiëren omdat deze nog FAT32 is.
Wie kan mij helpen?

Is die Convert actie wel geheel uitgevoerd dan? Je hebt die toch hopelijk niet halverwege afgebroken...
Ik denk dat er na die schijfcontrole ("De bestanden en mappen zijn gecontroleerd") de conversie zelf nog gedaan moet worden, convert was dus (blijkbaar) nog bezig... Je zult dus (veel) te snel zijn geweest, denk ik.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dit station bevat fouten en kan niet worden geconverteerd. Uw moet het beschadigde gedeelte van dit station wissen door CHKDSK / F uit te voeren of AUTOCHK uit te voeren als de computer opnieuw wordt gestart
Kan de conversie niet uitvoeren.
G: is niet geconverteerd naar NTFS

Ik snap er nu niks meer van.
Wat moet ik nu doen dan.

Laatst bewerkt:
Klik rechts op schijf G en kies voor eigenschappen. Dan tabblad extra. Kies bij schijfcontrole "nu controleren".

Vink beide opties aan en klik op starten.

Zodra dit klaar is ga je opnieuw proberen de schijf om te zetten naar NTFS

Staan er belangrijke bestanden op de externe schijf? Zo niet dan is het misschien makkelijker om hem te formateren als NTFS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan