kopiëren naar WORD vanuit IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarinBouwmans

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
Als ik vanuit IE (5) plaatjes én tekst wil naar Word97 wil kopiëren, dan zie ik mijn plaatjes in Word niet. Ik heb al geprobeerd met plakken speciaal te werken, maar dat lukte ook niet. Zolang ik één plaatje selecteer en kopieer gaat het prima, maar selecteer ik een stuk tekst waar plaatjes tussen staan, dan gaat het mis, ik zie wel de tekst maar niet mijn plaatjes. Ze zíjn er wel, ik zie -als ik met de muis over de tekst ga- de muis veranderen in een kruis, ten teken dat er een figuur staat, maar ik kan 'm dus niet zien. Iemand een idee of nog beter... een oplossing??

dat komt doordat de text in een ander frame staat als de illustraties. wat doettie als je ctrl+a doet en dan plakken in word???

zet t linkje naar de site er eens op dan kan ik t ff proberen voor je...

graag!

Ik heb er bij alle sites last van als ik een stuk tekst wil kopieren waar ook plaatjes tussen staan, dus het maakt eigenlijk niet uit welke site je neemt, als er maar tekst met plaatjes op staat/staan. Ben benieuwd! Ik heb van een collega die office2000 op zijn machine heeft staan dat hij er geen last van heeft; dat geldt ook voor office XP. Maar helaas werken wij hier nog met versie 97 van Word....

Hoi, ik neem aan dat je de webpagina, tekst en afbeeldingen markeert en dan copieren en, dan plakken in word? Zelf heb ik ook office 97 en dat gaat als volgt. Het is wel even werk. Je gaat naar je webpagina, markeer alles wat je moet hebben en plak in word. De fotos of figuren zijn niet te zien maar zoals je weet is de plaats er wel en wordt je cursor een +. Nu ga je terug naar je pagina en klikt alleen op de figuur die je wil. Rechtsklik>kopieren en dan in word op de plaats waar de foto moet komen, plakken. Dit zou moeten werken.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Valt wel mee hoor, je laat beide vensters openstaan en schakelt van de ene naar de andere. Meestal zijn het ook geen tientallen afbeeldingen.

Groetjes

snik

Dit gaat bij mij ook niet goed, ik heb als voorbeeld de site www.gsmnederland.nl genomen; daar staan vrijwel bovenaan vier afbeeldingen van gsms op een rij, die heb ik van links naar rechts geselecteerd en gekopieerd naar Word. Dan krijg ik mijn afbeeldingen dus niet te zien, als ik dan weer terug schakel en afbeelding voor afbeelding wil kopieren, krijg ik foutmeldingen....

Hoe luiden die foutmeldingen?

Groetjes,
Bennie

Bewerkelijk...

Hoi Bennie,
Ik heb even een andere site geprobeerd en daar lukte het wel bij, maar ja, het is wel errug bewerkelijk.... Dus het is een Word97-probleem begrijp ik?

Dat weet ik niet, want ik weet niet hoe de foutmelding luidt:)

Groetjes,
Bennie

Die foutmelding kreeg ik alleen toen ik de oplossing die khk464 gaf verkeerd toepaste, maar daar ben ik wel uit. Waar het om gaat, is dat je vanuit IE geen tekst mét afbeeldingen in Word kunt plakken. Dát blijkt een Word97-bug te zijn geloof ik....

Ik heb helaas geen Word97 bij de hand, dus ik kan het niet uittesten. khk464 zegt dat hij er geen problemen mee heeft. Of het dus een bug is, kan ik niet beoordelen. Hopelijk zijn er nog anderen die wél Word97 hebben....

Groetjes,
Bennie

Sony Ericson T68i Arctic Blue .....

Hoi Limburg,

Ja, dat was in het verleden nogal eens een probleem, die combinatie van Ie5.0 en Word97 .......
Ik gebruik nu Ie6.0 en Office2000 en ken jou probleem dus niet meer .

Toch is het plakken van een kopie van een webpagina in Word nog immer niet fraai.
Al is het alleen maar, omdat in Word een soort tabelstructuur word aangemaakt ter vervanging van de 'frames' en de bewerkelijkheid om daar qua opmaak nog iets aan te kunnen aanpassen.

Ik gebruik dus veelal de methode:
rechts -klikken met de muis op een afbeelding en kiezen voor ofwel 'Afbeelding opslaan als ...' waarna ik deze invoeg in Word, ofwel Kopieren en als zelfstandige afbeelding plakken in Word.
Daarmee bepaal ik zelf hoe de lay-out in Word wordt, zonder ingewikkelde bewerkingen achteraf.

De oorzaak van jou probleem kan zelfs liggen aan de schermresolutie, bijv. 800x600 of de weergaveinstellingen van Word (menu: Extra > Opties; tabblad 'Weergave').

Suck6, Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan