• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopiëren slepen

• Onderwerp starter Onderwerp starter don42
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

don42

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2014
beste helpers

ik moet 150 formules kopiëren

Code:
=ALS('1'!$R$42="ja";0;'1'!$G$68)
=ALS('2'!$R$42="ja";0;'2'!$G$68)

als ik de code naar beneden kopieer moeten de getallen die wijzen naar het juiste tabblad '1' of '2' enz handmatig worden ingetikt
de tabbladen zijn genummerd van 1 tot 150
gaat dit handiger?

Don

Ja, maar 1 tabblad gebruiken. 150 tabjes maakt het bestand onwerkbaar en is nergens voor nodig.

Anders moet je de functie INDIRECT() maar eens bekijken.

ben hier mee aan het stoeien, zit er vast dicht bij....

Code:
=ALS(INDIRECT("'"&B3&"'$R$42="ja";0;INDIRECT("'"&B3&"'"$G$68)

Waarom 150 tabjes? Dat je ergens dichtbij zit is mooi. Alleen weet niemand hier hoe jouw bestand eruit ziet en wat er in welke cel staat.

Dit is een spaarkas waar ikvoor alle leden een apart blaadje afdruk bij het uitbetalen
zou niet weten hoe ik het anders moet doen!

Zal zeker bij een volgende vraag de regels hanteren
Don

Het zijn geen regels maar adviezen.
Als je het zelf hebt opgelost dan is het mooi en anders even een voorbeeldbestandje plaatsen.

Pretty close:

Code:
="'"&RIJ()&"'!A1"

Code:
=INDIRECT("'"&RIJ()&"'!A1")

Greetz/Excelbat

Dit is een spaarkas waar ikvoor alle leden een apart blaadje afdruk bij het uitbetalen
zou niet weten hoe ik het anders moet doen!

Ikke wel. Zoek eens in Google op 'afdruk samenvoegen'. Dan heb je tekst in Word en één tabel met gegevens in Excel.
(Bijvoorbeeld om adreslabels te maken).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan