• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Kopiëren speciaal"

Status
Niet open voor verdere reacties.

radar

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Normaliter kopieer je een selectie naar een andere plek waarbij geselecteerde cel de plek van de eerste cel/regel is wordt van de doelbestemming.
Is het mogelijk om een selectie naar elders te kopieren, waarbij de geselecteerde cel van doelbestemming de onderste regel, cel bepaalt van het nieuwe bereik?

Selecteer A2:A5; kies voor kopieren en ga naar C5; kies voor plakken en de selectie wordt geplakt in C5:C8; ik wil echter dat op grond van keuze C5 de selectie in C2:C5 komt te staan.

Laatst bewerkt:
En hoe ga je dat activeren of gaat het steeds om het zelfde bereik dat gecopiëerd moet worden?

Hallo Cobbe,

Geen flauw idee ! Situatie deed zich voor dat het handig zou zijn geweest als er een functionaliteit hiervoor was en ik vroeg me af of dit mogelijk was.
In dit geval ging het om het plaatsen van een selectie in een andere lijst, die van beneden af gevuld diende te worden.
Eenvoudig te tackelen door wat eenvoudig rekenwerk, maar een functionaliteit zou handiger zijn geweest..
Het gaat er dus om dat een geselecteerd bereik dat ik wil kopieren elders geplaatst wordt, waarbij de geselecteerde cel voor de nieuwe plek de onderkant van het gebied is.
Ik heb het niet over omkeren van de selectie of zo.

Met wat VBA en een knop op je werkblad is dit makkelijk op te lossen, maar dan moeten er wel een paar vragen beantwoord worden.
Zoals Cobbe al vroeg, is het steeds hetzelfde bereik dat gekopieërd moet worden of is dit veranderlijk ?
Je spreekt van een lijst die vanonder uit gevuld moet worden, welke is de laatste rij van deze lijst maw vanaf waar moet gevuld worden naar boven toe ?

Dank je wel voor reacties; ik was gewoon benieuwd of er ergens een functionaliteit zat in Excel, die dit kon.
Zal daar waar van toepassing met macro Cobbe verder gaan en evt. verfijnen.
Voor nu, dank !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan