• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopiëren van data onder voorwaarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cold
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cold

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Situatie: Op tabblad 1 heb ik in kolom A (A2 > A50) verschillende projectnamen staan. In rij 1 staat vanaf kolom B t.e.m. de uitvoerders. Cel A1 is uiteraard leeg.
In deze matrix staat achter iedere projectnaam op rij niveau de uitvoerders gemarkeerd door bijvoorbeeld een 1 in de matrix te zetten op de desbetreffende plaats

#######Persoon X####Persoon Y####Persoon Z
Project A###1##########1
Project B
Project C########################1
Project D###1##########1##########1
Project E

Doel: Op tabblad 2 een overzicht krijgen van de projecten en hun respectievelijke uitvoerder(s) wat wil zeggen dat afgewerkte projecten waarbij er op rijniveau geen "1" staat niet gekopiëerd moeten worden naar tabblad 2

#######Persoon X####Persoon Y####Persoon Z
Project A###1##########1
Project C########################1
Project D###1##########1#########1

de "#" zijn als spatie bedoeld in het voorbeeld, anders bleef de uitlijning niet goed staan :)

Thx
Cold

Kun je niet een klein voorbeeldje maken? Ik heb nu namelijk het idee dat dit met een standaard draaitabel zou moeten kunnen?

Is er een reden om te kopieren naar blad 2. Anders kan je dit toch opvangen door het filter te gebruiken.

Dat is ook de oplossing (ALS functie) die ik nu gebruik, alleen ben ik er niet zo een fan van omdat als er iets veranderd aan de structuur dat wel wat werk is om alles aan te passen en omdat er verschillende mensen mee moeten werken.

Is er geen andere oplossing mogelijk ?

Toch bedankt voor de hulp sa11 ;-)

@Cold

wat wordt veranderd in je sheet precies,misschien is er wel een oplossing.

@ SA11 er worden altijd maar meer kolommen met personen en bijhorende sectie toegevoegd en ik wil niet telkens die AANTAL.ALS formule uitbreiden.

@ Sylvester: mooi, maar met zelf functies maken heb ik helemaal geen ervaring ...

Is er geen oplossing met een matrix mogelijk waarbij onder bepaalde voorwaarden gekopiëerd gaat worden ?

Wellicht wil je het dmv een macro doen.

Code:
Sub Cold()
Dim lRij As Long
Dim lSRij As Long
Dim iKol As Integer

lRij = 16
    lSRij = 4

While Range("A" & lSRij).Value <> ""
        iKol = 2
        While Cells(lSRij, iKol).Value <> ""
            If Cells(lSRij, iKol).Value = "Ja" Then
                Range("A" & lRij).Value = Range("A" & lSRij).Value
                Range("B" & lRij).Value = Range("B" & lRij).Value + 1
                Range("C" & lRij).Value = Range("C" & lRij).Value & Mid(Cells(3, iKol).Value, InStrRev(Cells(3, iKol).Value, " "))
            End If
            iKol = iKol + 2
        Wend
        lSRij = lSRij + 1
        If Range("A" & lRij).Value <> "" Then lRij = lRij + 1
    Wend
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@ Roncancio: Liever niet met een macro. Ik had eerder aan een oplossing in de vorm van een matrix gedacht, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Iemand een smart sollution ;) ?

Even dit probleem terug aanhalen ...
Mijn eerste voorbeeld was misschien ook niet helemaal duidelijk. In bijlage een duidelijker voorbeeld met data en gewenste oplossing.

De oplossing die ik nu gebruik is via de AANTAL.ALS functie, maar als je 20 kolommen als personen hebt word dit wel een heel lange formule en ook erg ongemakkelijk om te bewerken als er iets wijzigt. De enige oplossing die ik nog kan bedenken is om de kolommen met de percentages naar een andere blad te kopi�ren zonder de tussenkolommen met de getallen en daar alles op te tellen maar dat lijkt me ook een halve oplossing voor dit probleem.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem ? Liefst zonder macro, VBA of zelfgemaakte excel functies.

Dank u wel
Cold

Bijlagen

Dank u wel sa11, deze oplossing is al iets eenvoudiger. Toch blijf ik met het probleem zitten dat als je bijvoorbeeld 25 rijen met personen hebt, dat de gebruikte formules wel erg lang en weinig overzichtelijk worden voor aanpassingen...

Iemand een ander idee ?

Dank u wel.
Cold

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan