• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopiëren van een rij naar meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Is het mogelijk om één rij uit een werkblad in één keer te kopiëren naar meerdere werkbladen, zodat ik niet meerdere keren copy and paste hoef te doen?

Is het mogelijk om één rij uit een werkblad in één keer te kopiëren naar meerdere werkbladen, zodat ik niet meerdere keren copy and paste hoef te doen?

Jazeker.
Dat kan met behulp van een macro.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik ben niet echt thuis in Excel, maar hoe werkt in dit geval een macro? Moet je die voor elke kopieeractie aanmaken?

Ik weet het niet zeker, maar ik heb wel eens iemand een bepaalde actie zien doen, die voor alle werkbladen moest gelden en toen deed hij dat door alle werkbladen te selecteren. Maar hoe dat zat, dat weet ik helaas niet meer.

Als het een eenmalig actie is.
Kopier de rij, selecteer het eerste Blad houd Ctrl ingedrukt en slecteer de andere Bladen, selecteer de cel, dan plakken.

Laatst bewerkt:
Geprobeerd, maar hij kopieert dan niets omdat rij 16 (bijvoorbeeld) in het volgende werkblad al bezet is. Als ik na het selecteren van alle werkbladen een rij kies waarvan ik denk, dat die in de overige werkbladen leeg is, dan zet die op die lege plek de tekst van rij 16 van dát werkblad neer en dus niet de tekst uit rij 16 van mijn eerste werkblad.

Geprobeerd, maar hij kopieert dan niets omdat rij 16 (bijvoorbeeld) in het volgende werkblad al bezet is. Als ik na het selecteren van alle werkbladen een rij kies waarvan ik denk, dat die in de overige werkbladen leeg is, dan zet die op die lege plek de tekst van rij 16 van dát werkblad neer en dus niet de tekst uit rij 16 van mijn eerste werkblad.

Eerst de rij selecteren die je naar de andere werkbladen wilt kopiëren.
Vervolgens CTRL-C (kopiëren).
Klik op het 1e tabblad waar je de cel wilt hebben en houdt de SHIFT-toets ingedrukt om vervolgens de andere werkbladen te selecteren.
Selecteer vervolgens de rij waar je de gegevens wilt hebben en klik op CTRL-V (Plakken).
De gegevens staan nu in de rijen van de andere werkbladen.

Zijn het meerdere regels en/of behoren de rijen op verschillende rijen te staan op de andere werkbladen (bijv. rij 8 in Blad2 en rij 11 in Blad3) dan is een macro een handige optie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat is 'm helemaal, dank je wel! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan