Kopiëren van .pst bestand lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dianne1969

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2009
Op mijn PC heb ik Office 2003 geinstalleerd. Deze installatie wil ik gaan vervangen door een nieuwere versie. Ik besloot daarom uit voorzorg voor de installatie een kopie te gaan maken van mijn .pst bestand (op een externe harde schijf).

Dit lukt helaas niet. Ik krijg de volgende melding:
'het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat een gedeelte van het bestand door een ander proces is vergrendeld'. Dit verbaasd mij omdat ik verder niets geopend heb en het tot voor kort altijd wel is gelukt.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?
Het bestand is volgens mij niet beschadigd omdat ik het vanuit Outlook nog normaal kan benaderen.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Vriendelijke groet,
Dianne

Probeer het eens in de veilige modus.

Anders even op zoek naar het programma unlocker on het vrij te geven.

Probeer het eens in de veilige modus.

Anders even op zoek naar het programma unlocker on het vrij te geven.

Hallo Wim, hartelijk dank voor je reactie... maarre wat bedoel je met het programma unlocker om het vrij te geven???

Hoi,

Veilige modus, unlocken ..... ?
Waarom probeer je niet 'gewoon' eerst de meest voor de hand liggende oplossing door je computer uit te zetten en hierna weer 'gewoon' op te starten.
Bovendien hoef je geen kopie van het pst-bestand te maken.
In Outlook zelf zit de mogelijkheid om van het gehele bestand een backup te maken en dat volstaat ...... (zie bijlage).

Bijlagen

Hoi,

Veilige modus, unlocken ..... ?
Waarom probeer je niet 'gewoon' eerst de meest voor de hand liggende oplossing door je computer uit te zetten en hierna weer 'gewoon' op te starten.
Bovendien hoef je geen kopie van het pst-bestand te maken.
In Outlook zelf zit de mogelijkheid om van het gehele bestand een backup te maken en dat volstaat ...... (zie bijlage).

Dank je wel! Ik heb de instructies gevolgd en een backup gemaakt. Overigens zijn de instructies erg duidelijk waarvoor hartelijk dank.
Dan ga ik nu de poging wagen om een nieuwe versie van Office te installeren. Ik weet eigenlijk niet of ik beter eerst SP3 kan installeren voor Windows en dan de nieuwste versie van Office, of omgekeerd of misschien maakt het niet uit.
Mocht u dit nog lezen, dan hoop ik op een antwoord :).

Nogmaals hartelijk dank.

Hoi,

Uit je vragen maak ik op dat je:
- werkt onder Windows XP
- MsOffice 2007 wilt installeren ...

In de regel gaat het 'goed' als je 2007 installeert, terwijl de 'oude' versie er nog op staat.
Persoonlijk zou ik er de voorkeur aan geven om eerst 2003 via het configuratiescherm te verwijderen.
Dan sp3 installeren; en tenslotte MsOffice 2007.

Nogmaals heel hartelijk dank.
Ik ben erg blij met een forum als deze en helemaal met mensen die er zo snel en adequaat op reageren. Dat maakt dat ik mijn eigen PC kan onderhouden en niet één of ander iemand in moet huren voor veel geld. Nogmaals dank.

Ik heb er vanmiddag al voor gekozen om eerst Outlook 2007 te installeren en ik moet dus nog SP3 installeren.... tja ik was ongeduldig en kon niet wachten op het antwoord. ;)
Nu maar hopen dat het andersom ook zonder problemen verloopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan