• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopiëren voorwaardelijke opmaak voor meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kate12

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2022
Berichten
8
Beste "luisteraars",

Ik heb jullie hulp nodig met het volgende.

In een bestand wat ik heb gemaakt (origineel bevat andere gegevens, maar dit is als voorbeeld), zou ik aan de hand van een tekstwaarde in een cel, een rijtje andere cellen, een bepaalde kleur willen geven.
Voor 1 rij lukt me dit, maar voor de rest van het document lukt dat niet om te kopiëren.
Ziehier het testdocumentje:
SoortKleurActie 1Actie 2Actie 3
ElsGroen
ElsBruin
EikBruin
BerkBruin
EikGroen

Als de kleur groen is, dan hoeft er geen actie te komen. Dat wil zeggen dat actie 1 tm 3 qua opmaak grijs mag worden.
Ik heb dit voor elkaar gekregen via het selecteren van de velden C2:E2 - voorwaardelijke opmaak - formule - formule is: =$C$2="Groen" (en dan de opmaak aanpassen).
Voor rij 2 zie ik alleen de mogelijkheid om deze te dupliceren en aan te passen naar =$C$3 enz.
Aangezien ik zo'n 90 stuks moet, is dat wel een heel tijdrovend werk.

Wie kan mij helpen om deze "door te trekken" te kopiëren of een andere oplossing te bedenken?

Dank je wel.
 
Kate, welkom op deze site.

Code:
=$C2="Groen"
van toepassing op moet je ook controleren. in jouw geval =$D$2:$F$6

ps volgende keer een excel bestandje plaatsten aub
 
Laatst bewerkt:
hoe ......

Dank je wel voor je snelle reactie @sylvester-ponte!
Door jouw antwoord zag ik direct wat ik fout deed.
Het moet uiteraard geen "=$C$2="groen", maar =$C2="groen" zijn.
Nu kan ik de opmaak gewoon door naar beneden "door trekken" en doet deze het wel.

Soms zit je zover in de materie dat je de simpele fout niet meer ziet:eek:. Dank je wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan