Kopie achterlaten op server

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hallo,

Ik wil graag op meerdere pc's / laptop mijn mail ophalen.
Daarvoor heb ik op alle systemen de optie "kopie achterlaten op server" aangevinkt. En ook de optie verwijderen van server na 14 dagen.

Maar hoe kan het dat het toch maar op 1 systeem binnen komt en niet op alle systemen.
De instellingen staan echt goed aangevinkt.

Mijn vermoeden is dat als 1 systeem in slaapstand zit de instelling wordt genegeerd maar eigenlijk zou dit toch niet mogen ?

Wie kan me helpen.

Kennelijk staan ze dan aangemerkt als "al gelezen" en haalt Outlook alleen ongelezen mail op. Zoiets misschien.
Maar als je IMAP gebruikt in plaats van POP3 heb je er helemaal geen omkijken naar omdat ze dan altidj op de server blijven.

Hallo ,

Bedankt voor je reactie,
Ik moet dus alles op Mapi zetten begrijp ik. Hoe doe ik dat ?
Groetjes.

Nee, IMAP in plaats van POP3.
Kijk bij je provider voor de mailinstellingen voor Outlook hoe je dat instelt en wat de servernamen zijn.

Dat is exact wit ik doe, ik gebruik imap voor inkomende mail en smtp voor uitgaande mail, werkt als een speer.
Ik gebruik seamonkey van mozilla en dat werk zo'n beetje als notebook en internet explorer samen.

Vink :cool:

Laatst bewerkt:
Ik denk als een bericht als gelezen staat gemarkeerd dat ie hem dan niet meer ophaalt.
Probeer eens een bericht te lezen en hem vervolgens als Ongelezen te markeren en dan te kijken of je hem op een andere pc wel op kunt halen.
Anders kan de webmail van je provider misschien nog een oplossing zijn.

Groeten Marcel

Re: Kopie achterlaten op server

ik weet echt niet veel van Microsoft, daar om heb ik de vraag als gesloten beschouwd...

met vriendelijk (e) groeten

Gertjan ~Vink gertjan.vinkesteijn@gmail.com :cool: :o zie instellingen van mij

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan