Hallo,
Ik heb een website gemaakt met een contactformulier (www.francetastique.eu). Het formulier werkt prima. Alle ingevoerde gegevens krijg ik via de mail. Alleen krijg ik het niet voor elkaar hoe de afzender een kopie van zijn bericht krijgt toegezonden. Ik heb zitten zoeken hoe anderen het doen, maar alles wat ik ook probeer, het lukt mij niet om de afzender een kopie van zijn bericht te doen toekomen. Helaas is php niet mijn ding. Kan iemand mij helpen om in onderstaand php-bestand aan te geven hoe ik alsnog dit voor elkaar kan krijgen. Volgens mij moet dat in dit bestand ergens geregeld worden. Maar hoe?
Alle hulp is welkom.
PS Ik heb als mijn emailadres even voor hier ingevuld als MIJN EMAILADRES
Ik gebruik dit php-bestand:
Alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb een website gemaakt met een contactformulier (www.francetastique.eu). Het formulier werkt prima. Alle ingevoerde gegevens krijg ik via de mail. Alleen krijg ik het niet voor elkaar hoe de afzender een kopie van zijn bericht krijgt toegezonden. Ik heb zitten zoeken hoe anderen het doen, maar alles wat ik ook probeer, het lukt mij niet om de afzender een kopie van zijn bericht te doen toekomen. Helaas is php niet mijn ding. Kan iemand mij helpen om in onderstaand php-bestand aan te geven hoe ik alsnog dit voor elkaar kan krijgen. Volgens mij moet dat in dit bestand ergens geregeld worden. Maar hoe?
Alle hulp is welkom.
PS Ik heb als mijn emailadres even voor hier ingevuld als MIJN EMAILADRES
Ik gebruik dit php-bestand:
PHP:
<?php
$autoResponse = true; //if set to true autoresponse email will be sent, if you don't want autoresponse set it to false
$autoResponseSubject = "Contact FranceTastique";
$autoResponseMessage = "Hi, bedankt voor het invullen van het contactformulier op de website van FranceTastque.eu";
$autoResponseHeaders = "From: [email]contact@francetastique.eu[/email]";
//we need to get our variables first
$email_to = 'MIJN EMAILADRES'; //the address to which the email will be sent
$name = $_POST['name'];
$email = $_POST['email'];
$subject = $_POST['subject'];
$message = $_POST['message'];
/*the $header variable is for the additional headers in the mail function,
we are asigning 2 values, first one is FROM and the second one is REPLY-TO.
That way when we want to reply the email gmail(or yahoo or hotmail...) will know
who are we replying to. */
$headers = "From: $email\r\n";
$headers .= "Reply-To: $email\r\n";
if(mail($email_to, $subject, $message, $headers)){
echo 'sent'; // we are sending this text to the ajax request telling it that the mail is sent..
}else{
echo 'failed';// ... or this one to tell it that it wasn't sent
}
?>
Alvast bedankt voor je reactie.
Laatst bewerkt door een moderator: