kopie C-schijf is kleiner dan C-schijf zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Ik heb met Acronis True Image een kopie van mijn C-schijf gemaakt. Op deze C-schijf is 18.1 GB gebruikt. De gemaakte kopie is echter maar 12.4 GB groot. Ik heb wel de inhoud van de kopie gecontroleerd met Acronis, en dat was ok. Is de kopie nu wel of niet goed? En zo ja, hoe kan de kopie dan kleiner zijn dan de originele schijf?

Hoy,

Omdat er niet meer data op de C:schijf staat, en/of de backup misschien is gecompresseerd.

Verborgen (systeem) bestanden?
Recycler?
Register bestanden?

Je moet wel weten dat er verschillende methode's van backup's bestaan.
Volledige backup: heel je hardeschijf
specifieke backup: enkel geseleteerde bestanden,mapppen
incrementele backup: Verwijst naar een eerdere backup en bevat enkel maar wat er gewijzigd is sinds de laatste volledige backup(dat zou bij jouw de reden kunnen zijn)

Ik heb een back up van de gehele C-schijf gemaakt. Dan moet de kopie toch minstens even groot zijn? Zal ik maar een nieuwe kopie maken?

Een slim backup programma, maakt GEEN backup van je virtueel geheugen, maar legt aleen de grootte daarvan vast, datzelfde geld voor het bestand dat gebruikt wordt voor de 'slaapstand', dit kan enkele gigabytes schelen, als er er dan ook nog het één en ander gecomprimeerd wordt dan is het verschil goed te verklaren.

trouwens Acronis true image comprimeert standaard ... je kan dat instellen als je je backup maakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan