kopie"en van bureaublad weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik probeer steed icoontjes van een programmaatje (aida32) van mijn bureaublad te halen. Bij het installeren plaatste ik per ongeluk alle bestanden van het programma op het bureaublad. Ik probeer steeds de icoontjes te selecteren en dan verwijderen naar de prullebak maar dan verschijnen er steeds weer kopieen op het buraublad, vooral webpaginaicoontjes. In middels staan er denk ik wel 300 op. Ik kan geen uninstall van het programmaatje vinden. Programmaatje staat ook niet onder configuratie/software Hoe kan ik de hardnekkige programmaicoontjes van mij bureaublad halen ? Hoe meer ik er verwijder, hoe meer er opkomen. Heb tijdelijke internetbestanden al verwijderd enz.

Kun je eens een screen geven van het probleem :8-0:

hoe kunnen er 300 icoontjes op je bureaublad staan?
Lijkt me erg krap.

Je zou AIDA eens opnieuw moeten downloaden/installeren en het dan DEinstalleren via de Uninstal optie. Misschien dat de bureaublad icoontjes dan ook verwijdert zijn

Kzou voor de zekerheid eens een HijackThis log op het forum plaatsen.

Instructies:
Laat de pc op Spyware scannen.
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 5) <--klik.
Klik in de bovenstaande link op "Reageer op bericht".
Pak Hijack this eerst uit, voordat je het log daar gaat plaatsen!!!

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.:)

ik ben niet zo technisch om alle handelingen te doen die er geschreven staan. Ik heb vanmorgen, voordat ik AIDA32 wilde installeeren en het probleem zich voordeed nog met een ge-update adaware gescand en alles vernietigd. Heb ook een virusscannner en firewall. Ik denk dus niet aan een worm, virus spyware of iets dergelijks. Het probleem is dat als ik de bestanden verwijder, kopieren ze zich weer terug. AIda32 staat niet bij configuratiescherm- in de software. Bij de eigenschappen van de bestanden staat: Type: toepassingsextensie en bij Kenmerk: archief aangevinkt. MS-DOS-naam:kopie~ enz. Kan ik vauit DOS niet een bepaalde opdracht geven alle bestanden die met KOPIE beginnen te verwijderen ??

heb alles nu een voor een verwijderd. Ik selecteerde de icoontjes met een heleboel tegelijk en als het er teveel werden, kopiieeden ze zich zelf denk ik. Heb een blauwe arm van het selecteren, deleten enz., nu een voor een.
Bedankt voor het meedenken. als het zich nog een keer voordoet, dan zal het wellicht wel een virus of iets dergeliujks zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan