ik gebruik een code om een Herinnering te versturen van een openstaande factuur
nu wil ik dat er een kopie van de factuur wordt mee gezonden
maar dat lukt niet
ik heb een poging gedaan met een function
deze function doet opzich zijn werk
wanneer ik hem wil aanroepen krijg ik een melding kan locatie niet vinden
ik heb het ook geprobeerd met
dit heb k geprobeerd om dat ik de factuur eerder heb opgeslagen op deze locatie als Factuur20152222.pdf maar dat lukt ook niet
wat is de juiste methode om meerdere rapporten als pdf toe te voegen ?
Code:
Private Sub cmdEmailHerinnering_Click()
If (Nz(Me.FactuurEmailAdres, "") = "") Then
MsgBox "Relatie heeft geen factuur email adres"
Else
Dim Folder As String
Dim strDocName As String
Dim strWhere As String
Dim oOutlook As Outlook.Application
Dim oEmailItem As MailItem
On Error GoTo Opslaan_ReportOpslaan
Folder = "V:\OrderRegistratie\Aanmaningen" & "\" & Me!FactuurID & "\"
MkDir Folder
Resume Opslaan_ReportOpslaan
Opslaan_ReportOpslaan:
strDocName = "rptAanmaning1"
strWhere = "[FactuurID]=" & Me!FactuurID
DoCmd.OpenReport strDocName, acPreview, "", strWhere, acHidden
DoCmd.OutputTo acOutputReport, strDocName, acFormatPDF, Folder & "openstaande factuur " & Me!FactuurID & ".pdf"
If oOutlook Is Nothing Then
Set oOutlook = New Outlook.Application
End If
Set oEmailItem = oOutlook.CreateItem(olMailItem)
With oEmailItem
.To = [FactuurEmailAdres]
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "Herinnering openstaande Factuur " & Me!FactuurID
.Attachments.Add Folder & "openstaande factuur " & Me!FactuurID & ".pdf"
'.Attachments.Add "\\NAS\Data\OrderRegistratie\Voorwaarden\AlgemeneVoorwaardenA4.pdf"
'.Attachments.Add "\\NAS\Data\OrderRegistratie\Facturen\" & "Factuur" & Me!FactuurID & ".pdf"
.Attachments.Add kopiefactuur
.Body = "Geachte heer /mevrouw," & vbNewLine & vbNewLine _
& "Bijgaand zenden wij u een herinnering van de nog openstaande factuur, met nr." & Me.[FactuurID] & " waarvoor wij tot op heden nog geen betaling hebben mogen ontvangen. " & vbNewLine _
& "Graag vernemen wij wanneer wij deze kunnen verwachten."
.BodyFormat = olFormatHTML
.Display
End With
Set oEmailItem = Nothing
Set oOutlook = Nothing
DoCmd.Close , acReport, strDocNam
End If
End Sub
maar dat lukt niet
ik heb een poging gedaan met een function
Code:
Function kopiefactuur()
Dim Folder As String
Dim strDocName As String
Dim strWhere As String
On Error GoTo Opslaan_ReportOpslaan
Folder = CurrentProject.Path & "\Temp\"
'Folder = "\\NAS\Data\OrderRegistratie\Aanmaningen" & "\" & Me!FactuurID & "\"
MkDir Folder
Resume Opslaan_ReportOpslaan
Opslaan_ReportOpslaan:
strDocName = "rptFactuur"
strWhere = "[FactuurID]=" & Me!FactuurID
DoCmd.OpenReport strDocName, acPreview, "", strWhere, acHidden
DoCmd.OutputTo acOutputReport, strDocName, acFormatPDF, Folder & "Factuur" & Me!FactuurID & ".pdf"
DoCmd.Close , strDocName
End Function
wanneer ik hem wil aanroepen krijg ik een melding kan locatie niet vinden
ik heb het ook geprobeerd met
Code:
.Attachments.Add "\\NAS\Data\OrderRegistratie\Facturen\" & "Factuur" & Me!FactuurID & ".pdf"
wat is de juiste methode om meerdere rapporten als pdf toe te voegen ?