Kopie/ image dvd op schijf zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kosjka

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2001
Ik heb een dvd met een programma erop. Dat wil ik installeren op een computer zonder dvdspeler.
Nu wil ik dus van die dvd een kopie zetten op een externe schijf om hem daarmee dan te installeren op de laptop.

Ik heb een laptop met windows10 met dvd speler.

Heeft iemand voor de oplossing? Hoe ik die dvd kan kopieren op schijf zodat ik m kan gebruiken alsof t een dvd is?

Hiermee krijg je alleen een backup.

Het maken van een virtuele schijf is hier de oplossing. Een programma maakt een verborgen partitie die er uit ziet als een CDRom of DVD drive.

Ik weet even niet welk programma u het best hiervoor kunt gebruiken. Hangt ook af van welke Windows versie deze andere computer heeft.

In sommige gevallen controleert het programma welk nummer de CDRom of DVD heeft. Het is dan nog niet zo eenvoudig om het te kopiëren.

Ah, dat is misschien dan beter. Als de eerste niet werkt zal ik op zoek gaan naar zo,n andere.

Virtuele schijf komt dan op externe harde schijf. Het programma moet worden geinstalleerd op mac

Kopieren is niet gelukt, ik denk dat ik de verkeerde optie heb gebruikt voor eat ik wil. Dat hij denkt dat ik dvd wil branden met info, niet gewoon op een schijf zetten. Ik probeer verder

Hoi, je geeft nu zo veel opties dat ik niet meer begrijp of ik al die dingen nodig heb, of 2 of maar 1. Zou je iets specifieker willen aangeven wat ik kan gebruiken? Liefst wel gratis software, ik heb het maar 1 keer nodig

Tis allemaal gratis en geef eigenlijk maar 1 optie, mounten.

Maak een ISO van de DVD, zet die op een stick of regel het via het netwerk.
Die ISO kun je dan mounten, dan lijkt het een DVD, virtueel dus.
Die Wincd zou dat moeten kunnen, "vrougah" gebruikte we Daemontools maar die is niet meer gratis, alleen via vage sites.

En hoe werkt dat mounten? Ik gebruik de externe schijf op de mac. Moet ik daar dan mounten? Of doe ik dat eerder? Kortom, ik heb nooit gemount :)

Ik krijg allemaal fouten. Ik ben bang dat de dvd beschermd is hiertegen. Kan dat?
Het is een adobe cs3

Misschien moet ik maar op zoek naar iemand met een externe dvdspeler :)

Als die DVD een Windows installatie van CS3 bevat gaat het sowieso niet werken op MacOS.

Laatst bewerkt:
Is een iso een soort zip file? Hij geeft nu namelijk aan dat er een zipfile is aangemaakt. Maar als ik kijk naar wat ik ermee kan is een van de mogleijkheden om de isofile te mailen. Dus toch isofile?

Weet niet wat je doet maar als je "maak image van schijf" gebruikt met Imgburn wordt er een ISO gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan