• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopie maken als bestand wordt geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

arierood

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Is het mogelijk om van een bestand als het wordt geopend een kopie te maken met in de naam opgenomen de datum en tijdstip waarop het geopend wordt, dus bestand03092010_1712.xls in een speciale map c:\backups? Hiermee wil ik er voor zorgen dat er een schoon bestand blijft.
Gr. Arie

De datum weet ik niet. autosave kan wel:
office 2003:
start excel>>Extra>>Opties>>Opslaan
Hier kun je alles aanpassen.
office 2007:
Klik hier voor de instructies. (heb zelf geen office 2007, dus weet niet of het werkt.)

Laatst bewerkt:
Waarom sla je het schone bestand dan niet op als sjabloon. Telkens je dit opent wordt er ahw een kopie van dit maagdelijk bestand geopend en opgeslagen als nieuw bestand onder een andere naam.

Mijn fout, met schoon bestand bedoel ik het laatste bestand dat opgeslagen is. Vandaar dat ik een (schone) kopie wil hebben (opgeslagen) op het moment dat dit bestand wordt geopend. Het blijkt namelijk dat er collega's zijn die niet echt begrijpen/in de gaten hebben dat als je een bestand aanpast en opslaat, er geen weg meer terug is (toen ik dit tijdens een werkoverleg aanhoorde, kon ik m'n orden bijna niet geloven!). Vandaar deze poging om een oplossing te vinden. Autosave is dat in ieder geval niet.
Gr. Arie

In ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    ThisWorkbook.SaveCopyAs "C:\Backups\" & Format(Date, "ddmmyyyy") & "_" & Format(Time, "hhmm") & ".xls"
End Sub

Dank je wel Rudi.
Nog één vraagje. Als ik het bestand nu open krijg ik twee keer de macro-melding. Is dat nog te omzeilen?
Gr. Arie

Zet de macro-beveiliging op Laag om de macromeldingen te vermijden.
Aangezien dat elke kopie identiek is aan het origineel bevindt zich daarin ook de kopiemacro en wordt bij het openen v/d kopie wederom een kopie gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan