Kopie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb een OEM versie van Windows Media Center . Ik heb ook 3 orginele schijven van Microsoft.1 x Windows XP cd-rom 1 Media Center. 2 e schijf Windows XP 2 cd-rom Media Center. Dan nog een 3 e schijf Windows XP Media Center Updates . Nu wil ik een kopie maken van mijn schijf C, waar Windows Media Center opstaat. Dit wil ik doen met Norton Ghost 9. Kan dit.Toen ik de computer kreeg, heb ik gelijk een kopie gemaakt van schijf C. Maar die kan ik niet terug zetten. Geeft een fout melding.Nu wil ik weer een kopie maken van de schijf, maar kan ik dat doen ,of gaat dit gewoon niet.
Groet Joop Peters

Hai,
Staat je kopie op de dezelfde partitie zoja dan deze ff naar een andere partitie plaatsen en dan nog eens proberen.
Met ghost kan je zowieso een "image" maken naar de andere partitie.

Wat heb je gedaan,
Kopie terug geplaatst of een kopie proberen te maken, de foutmelding zegt mij niets.
een kopie maken moet zowieso lukken mits je natuurlijk naar de andere partitie schrijft.
Let op dat de eventuele "oude kopie" niet op de partitie staat waar je een kopie van wilt maken!

Een kopie maken naar een andere partity gaat fout. En ik had al een goede backup gemaakt met Ghost in het begin toen alleen Windows XP erop stond en dat werkte goed. Nu ik hem terug wil zetten geeft hij gelijk die foutmelding. Maar het heeft goed gewerkt. Mijn vraag is wat kan ik er aan doen. Alles opnieuw erop of ?

Joop

Probeer eens de compressie op HIGH te zetten ipv standaard. Dit euvel komt voor bij ghost 9.0 en WinXP SP 2. In SP2 zit een nieuw snufje dat genaamd Data Execution Prevention (DEP) en heeft met een beveiligng te maken dat software niet zomaar opstart.

Mischien is het dat je in de bios ff de [Boot virus detectie] ff uit moet schakelen en dan de kopie terugschieten (restore).
Als dit wel/niet lukt dan daarna de [boot virus detectie] weer aanzetten.
Bij mij is het geen probleem of deze optie aan of uit staat in de bios maar je weet het nooit , niet geschoten is altijd mis!
Als je vanuit windows ghost opstart kan het mischien zijn dat je virusscanner dit tegen houdt, deze dan tijdelijk uitschakelen en dan weer een poging doen. Als dit niet meer lukt dan is het voor mij ook op.
Succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan