Kopie Mijn Documenten op Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeannette22

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Op mijn nieuwe laptop heb ik een extra partitie gemaakt. Nu wil ik mijn documneten verplaatsen naar de d: schijf. Dat lukt prima. Er wordt echter ook een snelkoppeling van dezelfe map op het bureaublad geplaatst. Dat wil ik niet. Wanneer ik de map verwijder van het bureaublad dan verdwijnt ook mijn documenten op d:

Waarschijnlijk is er iets mis gegaan met de doelllocatie van het bureaublad. Hoe kan ik dit wijzigen / veranderen?????

Laatst bewerkt:
Heb je het zo gedaan? DocsVerplaatsen.JPG
Je moet de tab "doel zoeken" klikken en dan d.m.v. bladeren je D:\ schijf aanwijzen/selecteren en op verplaatsen klikken,toepassen enz.

Laatst bewerkt:
Hoe ik mijn documenten moet verplaatsen weet ik wel. Maar ik krijg automatisch een kopie van de map op mijn bureablad en dat wil ik niet! :mad:

Klik rechts op 't buroblad "aan persoonlijke voorkeur aanpassen">burobladpictogrammen wijzigigen(linksboven) en vink daar de optie uit "bestanden van gebruiker"

Dat is ook niet wat ik bedoel.
De doelmap van mijn bureaublad is d:\ (dat heb ik per ongeluk veranderd) :confused:
Volgens mij moet dat zijn d:\desktop oid
Nu worden alle bestanden die op d worden gezet automatisch met een pictogram op het bereaublad geplaatst.
En dat wil ik dus niet.
Ik weet niet hoe ik de doellmap van het bureaublad terug kan veranderen.

Ok,ik snap nu wél wat je bedoelt. OrgLocatieFiles.jpg
Herstel evt. met de optie "standaardinstellingen herstellen" en doe het overnieuw.zoals je op 't screenshot kunt zien heb ik "mijn documenten" en die andere standaardmappen gewoon verplaatst naar G:\ terwijl ze staandaard in Win7 op C:\Gebruikers\jouw accountnaam staan.Je kunt ook een aparte map maken op D:\ en dat als doellocatie nemen,als je dan op het picto mijn docs klikt wordt dat gewoon daar geopend door Windows.Waarom jij denkt dat dat desktop moet zijn is mij niet duidelijk.Als je nu eens een screenshot plaatst(zoals dat van mij) dan kan ik je precies vertellen wat er fout aan het path is.
Hier nog een plaatje ShortcutDesktop.jpg
De doelmap van mijn bureaublad is d:\
Het bureaublad kun je niet verplaatsen naar D:\ het is een systeembestand dat wordt geladen door het OS met je persoonlijke instellingen dat dus in de "rootdirectory" is ondergebracht.
Microsoft Windows kent in principe dezelfde hiërarchische opbouw van alle schijfletters als bij MS-DOS, maar vanaf Windows 95 tot heden wordt deze omvat door een grotere structuur, waarbij het Bureaublad (Desktop) als root van deze structuur fungeert. In werkelijkheid komen de bestanden en folders die op dit Bureaublad staan voor in één of meerdere systeemmappen per gebruikersprofiel. Onder het Bureaublad heeft de gebruiker de keuze in de folders Deze Computer, Netwerkomgeving en Prullenbak. Heeft de gebruiker Deze Computer gekozen, dan kan er gekozen worden tussen onder meer de diverse schijfstations, zoals dat bij MS-DOS al het geval was, en het Configuratiescherm

Laatst bewerkt:
Niet gelukt!
Heb maar een nieuwe gebruiker aangemaakt en de oude weggegooid. Nu staat alles weer goed.
Overigens stond mijn bureaublad echt rechtstreeks op d:/ :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan