• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopie van formules naar x aantal lijnen uit ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Beste,

Ik beschik over een bestand (AMSIR_1.XLS) met ‘ruwe ongeordende data’. Deze data worden om het uur ‘gerefreshed’. Het aantal lijnen in dit bestand is variabel van 100 tot 500+.
In een tweede bestand (AMSIR_2.XLS) staan dan bijvoorbeeld 500 lijnen die de gegevens uit het eerste bestand overnemen en mooi in kolommen ordenen.

De omvang van het tweede bestand loopt hoog op omwille van het aantal formules in de verschillende rijen.
Ik zou graag met behulp van een macro in het tweede bestand de eerste rij met formules x aantal keer neerwaarts kopiëren waarin x het aantal lijnen met data (=aantal rijen) uit het eerste bestand weergeeft.

bestand 1 bevat 500 rijen met data
bestand 2 bevat in de rijen 1 tot 5 enkele omschrijvingen en in rij 6 tot ... formules

hoe pas ik bovenstaand tot door enkel rijen 1 tot en met te behouden en daarna rij 6 x keer naar onder door te kopiëren waarin x het variabel aantal rijenen uit bestand 1 weergeeft.

Hopelijk een beetje duidelijk wat ik vraag, voorbeeldbestanden in bijale.

dank alvast,

Stefano

Bijlagen

Welke Excel versie gebruik je?
Overigens is het tweede bestand in je bericht geen Excel bestand, ik vermoed CSV?
Kijk eens naar de tab gegevens, Gegevens ophalen, Van Bestand. Als je dat juist hebt ingericht heb je geen formules meer nodig en hoef je alleen op alles vernieuwen te klikken om je data bij te laten werken.

Hallo

Ik werk met Office 365.

Het eerste bestand is een exportbestand vanuit SAP, ik weet niet hoe ik dit kan bepalen ...

Tab Gegevens is inderdaad interessant, ik bestudeer het. Gegevens vernieuwen hoeft daar niet als je 'vernieuwen bij bestand openen ' aanvinkt ;)

Het is voor mij natuurlijk een huzarenstuk om dit aan te passen gezien ik een 50-tal verschillende macro's lopen heb.

dank!

SAP, ik hou van SAP, het zorgt voor werk voor Excel experts omdat SAP Excel gebruikers minacht en exports maakt die Excel bestanden worden genoemd maar het niet zijn. En dat terwijl exporteren naar Excel de meest gebruikte knop in SAP is :-)

Bizar, niemand met een oplossing :( ?

Het idee van JP is zeker goed, niettemin moet ik dan een heel grote omschakeling doen waarvoor ik nu ... weinig of geen tijd heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan