Kopie van ingekomen bericht automatisch doorsturen naar 2e adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

elias86

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2011
Berichten
6
In outlook ontvang ik de mail van mijn internetprovider.

Graag wil ik automatisch een kopie van de ontvangen mail doorsturen naar mijn gmail account.

Bij de 'regel' automatisch doorsturen in outlook, slaat het bericht mijn postvak in van Outlook over.

Kan ik de mail van mijn internetprovider:

-Vanuit Outlook als kopie laten doorsturen naar mijn gmail account.
Of
-Automatisch ook ontvangen in mijn gmail account. (importeren van server provider?)

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Bij welke internetprovider zit je? Bij de mijne (Zeelandnet) is het gewoon mogenlijk om dat direct vanuit de mailserver te doen. Dus nog voordat de mail op je computer is opgehaald staat deze al in je gmail (vaak binnen 5 seconden nadat het mailtje op de server staat). Dit werkt geweldig met een smartphone aangezien gmail gelijk naar je telefoon gepushed wordt en e-mail elke zoveel minuten gecontroleerd moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Zo niet moet je bij gmail naar instellingen -> Accounts en import -> E-mailberichten en contactpersonen importeren. De rest spreekt voor zich. Wat gmail dan dus doet is om de zoveel minuten je mail van de mailserver ophalen (zonder deze te verwijderen).

Ook moet je in outlook in je mailaccount-instellingen aanvinken dat outlook de berichten op de server laat staan voor 2-3 dagen om zeker te weten dat alles gebackupped wordt. Doe je dit niet zal er alleen mail geimporteerd worden als oulook uitstaat, omdat outlook standaard mail van de server verwijderd zodat gmail deze niet meer ziet.
 
Laatst bewerkt:
Hi svenn.

Wat super is dit zeg! Het werkt nu helemaal naar behoren en wil de danken voor je tijd die je genomen hebt om mijn vraag te beantwoorden!

Nogmaals bedankt,

Mvg,

Erik
 
Je moet er wel aan denken om over een weekje je mailadres in te stellen onder "E-mailberichten ontvangen via POP3" in gmail. Anders stopt de import na een maand. Dan zou alles voor de komende eeuw geregeld moeten zijn.

mvg,
Sven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan