kopie XP naar legale versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joan_32

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Berichten
65
Ik (zal het maar eerlijk bekennen) heb maandenlang een kopie van Windows XP op mijn pc gehad. Een illegale kopie welteverstaan. Nu ben ik bij zinnen gekomen en heb netjes in de winkel een Windows XP professional gekocht.

Daarnaast (nu ik toch aan het biechten ben) heb ik maanden gewerkt met een kopie van Office 2000 (wederom een illegale kopie). Tegelijk met Windows XP heb ik mij ook Office XP aangeschaft.

En nu... wil ik de boel installeren, maar ik durf niet zo best; als de dood dat ik mijn complete PC om zeep help (instellingen adsl, drivers van van alles en nog wat).

Ik ben niet zo'n lampje op dit gebied, en daarom mijn vraag: hoe kan ik het het beste aanpakken en wat kan er voor vreselijks misgaan.

(uiteraard heb ik al wel een backup gemaakt van alle documenten)
 
Netjes dat je alsnog een legale versie hebt aangeschaft, ik denk dat je één van de weinigen bent.

Windows zou ik niet opnieuw gaan installeren als ik je was, alles gewoon laten staan. Wil je persé gebruik maken van de serialkey die je hebt aangeschaft, dan zou ik daar een progje voor gaan gebruiken (daarmee verander alleen je serial maar en voor de rest niks, in dit geval meer dan genoeg). Microsoft heeft een tijd geleden (ten tijde van de komst van servicepack 1) daar zelf een progje voor uit gebracht.

Office kun je doen, maar je bent dan hoogstwaarschijnlijk wel al je instellingen in de Office toepassingen kwijt (ook Outlook (niet Express)) als je daar mee werkt. Voor de rest zou er niet zo heel veel fout moeten gaan bij deze installatie.
Waarschijnlijk kun je een upgrade proberen (niet zeker of dit lukt), waarbij al je instellingen bewaard blijven.
 
Dat progje voor de serial key spreekt me wel aan :)

Op dit moment heb ik (uiteraard) problemen met updates van XP (zal wel iets van doen hebben met servicepack1)

Kun je een tipje van de sluier oplichten kwa progje??

Instellingen van Office kan ik wel missen; dat overleef ik wel.
 
Office zou ik gewoon via configuratie scherm -> software gaan verwijderen, dan even opnieuw opstarten en dan Office XP gaan installeren.
Mocht het installeren niet lukken, geen paniek, er zijn problemen bekend dat er wat resten van de oude office achterblijven, mocht je dit overkomen, meld het hier dan even en we zullen het dan voor je oplossen.
 
Ik ga het allemaal even proberen. Mocht het mis gaa, dan meld ik me weer. En anders: allemaal heel erg bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan