Wie kan mij helpen?
Onderstaande VBA code werkt niet zoals ik het wil.
------------------------------------------------------------------------------
Sub start_ranking_vergelijking()
If Range("C51") = "" Then GoTo Stoppen Else
For Each ceLL In Worksheets("Totaal").Range("A5:FZ45")
If ceLL.Value = ("Reparatie") Then
ceLL.Resize(, 2).Copy Range("A100")
End If
Next
Stoppen:
End Sub
---------------------------------------------------------------------------
Ik wil dat de VBA code op zoek gaat naar alle cellen met de tekst "Reparatie" in het gebied A5 t/m FZ45 wanneer in cel C51 iets wordt ingevuld.
Wanneer deze tekst in een cel gevonden wordt, dan moet deze cel inclusief de cel links daarnaast en rechtsdaarnaast meegekopieerd worden naar een gebied op dezelfde sheet vanaf cel A100. De tekst "Reparatie" kan in meerdere cellen voorkomen, waardoor vanaf cel A100 meerdere rijen van 3 cellen onder elkaar komen te staan.
Wat gebeurt er nu?
Hij kopieert de cel met de tekst en alleen de rechtercel mee naar A100. Vervolgens zoekt hij niet meer verder naar andere cellen met de genoemde tekst, waardoor er dus maar 1 rij van 2 cellen op A100 staat.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Onderstaande VBA code werkt niet zoals ik het wil.
------------------------------------------------------------------------------
Sub start_ranking_vergelijking()
If Range("C51") = "" Then GoTo Stoppen Else
For Each ceLL In Worksheets("Totaal").Range("A5:FZ45")
If ceLL.Value = ("Reparatie") Then
ceLL.Resize(, 2).Copy Range("A100")
End If
Next
Stoppen:
End Sub
---------------------------------------------------------------------------
Ik wil dat de VBA code op zoek gaat naar alle cellen met de tekst "Reparatie" in het gebied A5 t/m FZ45 wanneer in cel C51 iets wordt ingevuld.
Wanneer deze tekst in een cel gevonden wordt, dan moet deze cel inclusief de cel links daarnaast en rechtsdaarnaast meegekopieerd worden naar een gebied op dezelfde sheet vanaf cel A100. De tekst "Reparatie" kan in meerdere cellen voorkomen, waardoor vanaf cel A100 meerdere rijen van 3 cellen onder elkaar komen te staan.
Wat gebeurt er nu?
Hij kopieert de cel met de tekst en alleen de rechtercel mee naar A100. Vervolgens zoekt hij niet meer verder naar andere cellen met de genoemde tekst, waardoor er dus maar 1 rij van 2 cellen op A100 staat.
Alvast bedankt voor jullie hulp.