Kopieer data van 1 sheet naar een ander sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaggie

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2012
Hallo,

Ik gebruik excel 2007.

Ik heb een excel waarbij ik een VBA code zoek, echter nog niets gevonden.

Het gaat om het volgende.
In de excel staan 3 tabbladen, ik voeg het bestand bij als bijlage. Heb een voorbeeld handmatig gekopieert in tabblad Groeps overzicht groep 1 als voorbeeld.

Namen groep 1 < hier staan alle namen in
Database < hier staan alle toetsen die gedaan zijn met hun resultaten.
Groeps overzicht groep 1 < hier wil ik een overzicht van die namen, toetsnaam en resultaten hebben.

In groepsoverzicht groep 1 daar moet bij naam, steeds 2x dezelfde naam neergezet worden, zie bijlage.
Daarna 5 of 6 rijen overslaan en dan de volgende naam.

In Database staan de ook de namen maar dan per toets, de toetsen aa-M1T en ab-M1R moeten in groepsoverzicht groep 1 achter elkaar worden gezet.
aa-M1T in kolom E en F
ab-M1R in kolom K t/m S
Of de juiste gegevens worden gepakt zou met een vergelijking met wat er in cel A (naam) staat.

De toetsnamen moet ook in dat blad worden gezet, in de volgorde zoals boven staat.

Hoop dat iemand een VBA oplossing heeft.

Bijlagen

Ik denk bijna

Harry,

Ik vind het al prachtig dat de data etc daar komt te staan.
Echter de opvulling (kleur ) is verdwenen, en bij sommige is er wel kleur.
Verder zouden de namen uit Namen groep 1 moeten komen want dat zijn de huidige namen, in tabblad Database staat gewoon een consolidatie van alle toetsen die er geweest zijn.
De resultaten en toetsnummers moeten dan aan de hand van de naam die er komt te staan op groep overzicht groep 1 gezocht en gebruikt worden uit tabblad Database.
Anders worden steeds oudere toetsen getoond van zeg 2 jaar geleden.
Het kan ook voorkomen dat er maar twee toets resultaten bij een naam staan, als de andere twee niet gevonden worden dan zou hij verder moeten gaan met de volgende naam uit groeps overzicht groep 1.

Hoop dat je hier nog even naar wilt kijken.
Ik voeg nog even het bestand toe nadat ik hsv heb gedraaid.

Gr. Guido

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Er zijn 2 onderwijsbehoeften: gedraaid en gekopieerd. Voor de voltooide deelwoorden heeft het kofschip blijkbaar de haven nog niet bereikt.

Beste SNB, bedankt ik heb het aangepast.

Beste HSV/Harry,

Zou jij misschien nog eens willen kijken.

Bij voorbaat dank.

Guido

Guido,

De kleuren kan ik verder niets aan doen, dat is je eigen Voorwaardelijke opmaak erachter.
Test het maar eens opnieuw.

Bijlagen

Dit ziet er al goed uit.

Beste Harry,

Ik stuur het bestand weer mee, heb hsv gedraaid, heb ook even één andere naam in Namen groep 1 gezet.

Bij de eerste persoon geeft hij niet de eerste resultaten weer.
Die nieuwe naam zie ik nergens staan.

Is het misschien mogelijk om een klein commentje erbij te zetten in de code, zodat ik het een beetje ga snappen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Guido

Bijlagen

Denk dat hij nu wel compleet is.
Heb onderaan bij Namen en Database bb en dd toegevoegd en deze resultaten neemt hij nu toch ook mee op het overzicht.

Bijlagen

is het mogelijk om de vba van comment te voorzien, dan ga ik het misschien snappen.
dit lijkt allemaal te werken.

Met vriendelijke groet,

Guido

Goed dat Rudi (@Warme bakkertje) het bestand heeft afgemaakt.
Doe ik er nog een beetje slagroom op (om in het bakkersvak te blijven) door de code te voorzien van commentaar.

Bijlagen

Hierbij wil ik graag een ieder die geholpen heeft hartelijk bedanken.
Dit is een super forum.

Met vriendelijke groet,

Guido

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan