• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kopieer een cel ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Ik ben met een facturerings programma bezig en dit wil nu aardig lukken maar nu wil ik dat excell automatisch een kopie maakt zodat als ik 1 rekening maak excell automatisch een tweede zelfde rekening uitdraait met kopie tekst eroverheen, dus heb ik nu in excell twee dezelfde rekeningen onder mekaar staan.

Dit wil aardig lukken alleen loop ik nu tegen het volgende probleem, ik wil zeg maar de inhoud van cel H01:H55 kopieren naar H101:H155., moet ik dit 1 voor een met de hand gaan doen of kan ik gelijk heel de rij kopieren en dan zo als ik iets in h01 tot h55 verander ook automatisch in h101 tot h155 word veranderd.

Ik had ook nog het volgende probleem had een enkele cel gekopieerd had zeg maar in cel H101 de functie neergezet =H01 krijg ik als er niets is ingevuld bij H01 een € - te zien en dit zou leeg moeten blijven totdat ik iets in H01 zou invullen.

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel en dat iemand me kan helpen ik ben een newbie in de wereld van Excell. :(

Alvast bedankt voor het antwoord.

Een optie is om op de nieuwe locatie de allereerste cel als volgt in te voeren :

Stel je wil H01 naar H101 kopieren.

Ga rechtstreeks naar H101 en type daar in
=H01

Vervolgens kopieer je H101 54x naar beneden (in een beweging) en het resultaat is (bijv.) dat in cel H148 nu staat:
=H48

met als gevolg dat alle wijzigingen in de cellen H01 t/m H55 automatisch doorgevoerd worden in de kopiecellen van H101 t/m H155.
Er is 1 valkuiltje :
wijzigingen mag je alleen in de oorspronkelijke cellen invoeren (dus H01 t/m H55) De waardes worden automatisch doorberekend / geplaatst in H101 t/m H155.
Voer je echter een wijziging door in de cellen H101 t/m H155 dan worden deze NIET automatisch doorgevoerd naar H01 t/m H55. (Is ook wel logisch want (bijv.) H112 verwijst in zijn formule (=H12) naar H12 terwijl dat andersom NIET 't geval is.

Laatst bewerkt:
Maar als ik dat doe en ik vul niets in bij h02 dan krijg ik op plaats H102 een € - te staan en dit moet niet moet ook leeg blijven hoe krijg ik dat dan voor elkaar ??

Je kunt in het menu extra een vinkje plaatsen (of niet) bij "nulwaarden".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan