• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieer en plak

Status
Niet open voor verdere reacties.

amarob

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2014
Hallo,

Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
Application.CutCopyMode = False
End Sub

Bovenstaande zorgt ervoor dat het niet mogelijk is om binnen een bestand te knippen en te plakken. Maar dat zorgt er ook voor dat je niet kan kopiëren en plakken.

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid dat je wel kan kopiëren en plakken maar dat je niet kan knippen en plakken binnen een bestand.

Is hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met de code die je plaatste is het per cel nog steeds mogelijk om te kopiëren/knippen en plakken via de formulebalk.

Laatst bewerkt:
Voorkom dat een gebruiker moet knippen/kopiëren en plakken.

Edmoor: Dat wist ik niet maar even getest en uiteraard klopt het wat je schrijft. Maar ondanks dat die mogelijk er dan toch nog steeds is blijft mijn vraag hetzelfde. Is er een code waarmee je wel copy and past kan doen maar waarbij je niet cut and paste kan doen?

Met de code die je plaatste is het per cel nog steeds mogelijk om te kopiëren/knippen en plakken via de formulebalk.
Edmoor: Dat wist ik niet maar even getest en uiteraard klopt het wat je schrijft. Maar ondanks dat die mogelijk er dan toch nog steeds is blijft mijn vraag hetzelfde. Is er een code waarmee je wel copy and past kan doen maar waarbij je niet cut and paste kan doen?

Wellicht de Ctrl-X toets uitschakelen en het context menu aanpassen.
Verder geen idee.
En zie #4.
Voorkom dat je gebruikers het nodig vinden iets te moeten knippen/kopiëren en plakken.

Als de gebruikers niet mogen knippen dan mogen ze hoogstwaarschijnlijk de betreffende cellen ook niet leeg kunnen maken. Je kunt die cellen dan natuurlijk ook blokkeren, kopiëren is dan nog wel mogelijk.

Test het eens.
Code:
Private Sub Workbook_SheetselectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
 If Application.CutCopyMode = xlCut Then
  Application.CutCopyMode = False
  MsgBox "Je kan in dit bestand niet knippen en plakken"
 End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan