Stigter
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 20 jul 2001
Mijn situatie
Windows 7 64 bits
WD My book duo Live
Linksys E3000 (dd-wrt firmware)
Alles bekabeld met ftp 6 kabels (nieuw)
Nu het probleem, wanneer de computer, router en nas net zijn opgestart haal ik gewoon nette snelheden (kopiëren vanaf NAS naar PC volgens dialoogschermpje van Windows 90MB per seconden en kopiëren van PC naar NAS met snelheden tot 60MB per seconden). Dit zijn ook snelheden die bij reviews worden genoemd en als goed worden beschouwd.
Echter na een tijdje worden deze snelheden een heel stuk trager en vallen terug naar respectievelijk zo'n 30MB en 20MB.
Ik ben nu 2 dagen aan het rommelen, maar ik zou echt niet meer weten wat te doen.
Wat heb ik gedaan?
Linksys terug gebracht naar stock firmware, probleem blijft
kabels vervangen (er zat per abuis één cat 5e kabel tussen), probleem blijft
Windows 7 tweaks (IPv6 uitgezet, externe differentiële compressie uitgezet)
NAS op vast ip gezet, met juiste gateway etc
een andere router geprobeerd (TP-wr1043nd, stock firmware en dd-wrt)
Wie heeft er nog een goede tip? Instelling in Windows 7? Of in de dd-wrt firmware van de router? Hij moet toch altijd dezelfde waarden kunnen hebben?
@moderators,
mocht deze vraag niet in de juiste sectie staan, willen jullie dan verplaatsen?
Windows 7 64 bits
WD My book duo Live
Linksys E3000 (dd-wrt firmware)
Alles bekabeld met ftp 6 kabels (nieuw)
Nu het probleem, wanneer de computer, router en nas net zijn opgestart haal ik gewoon nette snelheden (kopiëren vanaf NAS naar PC volgens dialoogschermpje van Windows 90MB per seconden en kopiëren van PC naar NAS met snelheden tot 60MB per seconden). Dit zijn ook snelheden die bij reviews worden genoemd en als goed worden beschouwd.
Echter na een tijdje worden deze snelheden een heel stuk trager en vallen terug naar respectievelijk zo'n 30MB en 20MB.
Ik ben nu 2 dagen aan het rommelen, maar ik zou echt niet meer weten wat te doen.
Wat heb ik gedaan?
Linksys terug gebracht naar stock firmware, probleem blijft
kabels vervangen (er zat per abuis één cat 5e kabel tussen), probleem blijft
Windows 7 tweaks (IPv6 uitgezet, externe differentiële compressie uitgezet)
NAS op vast ip gezet, met juiste gateway etc
een andere router geprobeerd (TP-wr1043nd, stock firmware en dd-wrt)
Wie heeft er nog een goede tip? Instelling in Windows 7? Of in de dd-wrt firmware van de router? Hij moet toch altijd dezelfde waarden kunnen hebben?
@moderators,
mocht deze vraag niet in de juiste sectie staan, willen jullie dan verplaatsen?