• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kopieer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Hallo

Ik zit met een macro probleem om deze kopieer code weer werkbaar te maken, wie kan me helpen hiermee?

Met vr gr
Jack
Code:
Sub CmdCopyOpslaan()
  Set Copy = Workbooks.Add
 ThisWorkbook.Worksheets(1).Range("A1:P71").Copy
    Copy.Worksheets(1).Paste
    Copy.Worksheets(1).Range("A1").PasteSpecial Paste:=xlPasteColumnWidths, Operation:=xlNone, _
        SkipBlanks:=False, Transpose:=False
            Range("B2").Select

End Sub
End Sub

Laatst bewerkt:
Bij mij werkt dit goed, al zou ik variabelen wel declareren en het mierenspoor van het kopiëren achteraf weghalen.

Bij mij werkt dit goed, al zou ik variabelen wel declareren en het mierenspoor van het kopiëren achteraf weghalen.

Bij mij wordt het gekopieerde bereik niet weer gegeven?
Hoe kan het dat het bij jou wel werkt dan?

Met vr gr
Jack

Kijk je wel op het juiste blad/bestand/bereik, ...

Het bestand waar het gekopieerde gedeelte moet terecht komen blijft in beeld en cel B2 is geactiveerd en wanneer ik dan op enter druk word het bereik zichtbaar maar er is nog geen tekst en nog juiste kolombreedten geplaatst. Hoe kan dit?

Met vr gr
Jack

Het bestand waar het gekopieerde gedeelte moet terecht komen blijft in beeld en cel B2 is geactiveerd en wanneer ik dan op enter druk word het bereik zichtbaar maar er is nog geen tekst en nog juiste kolombreedten geplaatst. Hoe kan dit?

En bij deze Code is het ook al het zelfde. Een pracht code maar er
valt niets te zien.

Code:
Sub kopiie()
Set NieuwBest = Workbooks.Add
    ThisWorkbook.Worksheets(1).Range("B2:P71").Copy
    NieuwBest.Worksheets(1).Range("B2").PasteSpecial Paste:=xlFormats
    NieuwBest.Worksheets(1).Range("B2").PasteSpecial Paste:=xlValues
    NieuwBest.SaveAs Filename:="C:\Documents and Settings\Mijn documenten\Inkoop Orders\Order " & Range("E13").Value & ".xlsm"

End Sub
Met vr gr
Jack

Jack Nouws,
Code:
 NieuwBest.SaveAs Filename:="C:\Documents and Settings\Mijn documenten\Inkoop Orders\Order " & Range("E13").Value & ".xlsm"
Bij mij gaf hij eerst aan dat de extentie veranderd moest worden, heb ik xls van gemaakt.
Ik heb toen bij mij even de dir.aangemaakt en het werkte niet direct omdat ik vergeten was om de sub dir. Mijn documenten aan te maken.
De dir. C:\Documents and Settings\Mijn documenten\Inkoop Orders moet dus wel bestaan.
Toen dit klopte werkte hij wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan